عصر خودرو

افول پیش‌بینی رشد اقتصادی دومین اقتصاد جهان

عصر بازار- اس اند پی گلوبال، پیش‌بینی رشد اقتصادی چین در سال ۲۰۲۳ را از ۵.۵ درصد به ۵.۲ درصد کاهش داد.

افول پیش‌بینی رشد اقتصادی دومین اقتصاد جهان
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، اس اند پی گلوبال اعلام کرد که پیش‌بینی رشد تولید ناخالص داخلی 2023 چین را کاهش داده است زیرا داده‌های ماه مه نشان داد که بهبود اقتصادی پس از کووید در دومین اقتصاد بزرگ جهان در حال تزلزل است.

    در یادداشت تحقیقاتی این موسسه آمده است: «ما پیش‌بینی رشد تولید ناخالص داخلی 2023 خود را از 5.5 درصد به 5.2 درصد کاهش دادیم و بهبود چین باید ادامه یابد اما این تداوم با سرعتی نابرابر، با عقب‌ماندگی سرمایه‌گذاری و صنعت است».

    موسسه اس اند پی، اولین آژانس بین‌المللی اعتباری بزرگ است که پیش‌بینی‌های خود را برای اقتصاد چین در سال جاری کاهش داد، اگرچه چندین بانک بزرگ نیز از جمله گلدمن ساکس برآوردهای خود را در این ماه کاهش دادند.

    گلدمن ساکس پیش‌بینی خود را از 6 درصد به 5.4 درصد کاهش داد و به ضعف مداوم اطمینان و مشکلات بازار املاک به عنوان موردی قوی‌تر از حد انتظار اشاره کرد.

    اقتصاد چین در ماه مه با کاهش بیشتر سرمایه‌گذاری در بازار املاک، تولید صنعتی و رشد خرده‌فروشی پیش‌بینی‌های رشد اقتصادی خود را از بین برد و این انتظارات را افزایش داد که پکن باید اقدامات بیشتری برای تقویت بهبودی متزلزل پس از همه‌گیری انجام دهد.

    منابع دخیل در بحث‌های سیاستی گفتند که چین در سال جاری محرک‌های بیشتری را برای حمایت از اقتصاد کند اعمال خواهد کرد.

    برچسب ها