عصر خودرو

رکوردی تازه از اقتصاد آمریکا

عصر بازار- نظرسنجی روز سه‌شنبه (۲۱ فوریه) نشان داد که فعالیت تجاری ایالات‌ متحده در فوریه به طور غیرمنتظره‌ای بهبود یافته و به بالاترین سطح خود در هشت ماه گذشته رسیده و تورم نیز کاهش یافته است.

رکوردی تازه از اقتصاد آمریکا
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، اس‌اندپی گلوبال اعلام کرد که شاخص مدیران خرید آمریکا که بخش‌های تولید و خدمات را دنبال می‌کند، در این ماه از رقم نهایی 46.8 در ژانویه به 50.2 افزایش یافته است.

    بخش خدمات عامل افزایش فعالیت‌های تجاری است، در حالی که تولید ضعیف باقی مانده است. اقتصاددانان شرکت‌کننده در نظرسنجی رویترز، شاخص مدیران خرید را 47.5 پیش‌بینی کرده بودند.

    کریس ویلیامسون، اقتصاددان ارشد در S&P Global Market Intelligence گفت: با وجود مشکلات ناشی از نرخ‌های بهره بالاتر و کاهش هزینه‌های زندگی، در میان نشانه‌هایی که تورم به اوج خود رسیده و ریسک‌های رکود کاهش یافته است، اوضاع کسب‌وکار بهتر شده است.

    جهش در فعالیت‌های تجاری با داده‌های قوی اخیر در مورد خرده فروشی، بازار کار و تولید نشان‌دهنده حرکت قوی اقتصاد در آغاز سال است. گزارش‌های قوی این نگرانی را افزایش داده است که فدرال رزرو بتواند کمپین افزایش نرخ بهره خود را تا تابستان ادامه دهد.

    بر اساس گزارش رویترز، بانک مرکزی ایالات‌متحده از مارس گذشته نرخ بهره خود را 450 واحد افزایش داده و از نزدیک به صفر به محدوده 4.5 تا 4.75 درصد رسیده است. اگرچه انتظار می‌رود دو افزایش 25 واحدی دیگر در ماه‌های مارس و می، نرخ بهره را افزایش دهند اما بازارهای مالی روی افزایش دیگری در ماه ژوئن شرط‌بندی می‌کنند.

    برچسب ها