عصر خودرو

در پی سفر وزیر نفت به تربت‌ جام

دستور فوری اجرای خط انتقال تقویتی گاز به تربت‌جام صادر شد

عصر بازار- با دستور فوری وزیر نفت در تربت‌ جام از فردا عملیات اجرای خط انتقال تقویتی گاز از فریمان یا مشهد به این شهرستان آغاز می‌شود.

دستور فوری اجرای خط انتقال تقویتی گاز به تربت‌جام صادر شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، جواد اوجی یکشنبه، 25 دی‌ ماه، در جلسه ستاد بحران تربت‌ جام که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد، گفت: متأسفانه در حال حاضر فقط در تربت‌ جام 17 هزار مشترک از نعمت گاز بی‌بهره شده‌اند.

    وی خاطرنشان کرد: در راستای رفع مشکل گاز تربت‌ جام خط انتقال تقویتی به طول 65 کیلومتر با اعتبار 500 میلیارد تومان انجام می‌شود.

    وزیر نفت با بیان اینکه از فردا باید پروژه آغاز می‌شود و تا سال آینده این خط انتقال به سرانجام برسد، تصریح کرد: تمام تلاش خود را خواهیم کرد که تا سال آینده دیگر شاهد این مشکل نباشیم.

    وی با بیان اینکه به محض بازگشت به تهران تمام اعتبار این پروژه تأمین می‌شود، عنوان کرد: اگر این زیرساخت و تقویت خط از قبل انجام شده بود، امروز شرمنده مردم تربت‌ جام نمی‌شدیم، با احداث این خط قطعا به شبکه گازرسانی تربت‌ جام کمک خواهد شد.

    اوجی خاطرنشان کرد: چون زیرساخت خطوط ضعیف بوده و از سویی این شهرستان در آخر شبکه گازرسانی قرار دارد، شاهد این مشکلات هستیم.

    17 هزار بخاری نفتی و برقی از امروز توزیع می‌شود

    وی با اشاره به اینکه از روز گذشته با قطع گاز بلافاصله توزیع نفت سفید و کپسول گاز به طور رایگان در شهرستان تربت‌ جام آغاز شد، گفت: حدود 17 هزار بخاری نفتی و برقی توسط شرکت گاز تأمین شده و از امروز توزیع می‌شود.

    وزیر نفت ادامه داد: تاکنون سابقه نداشته که مصرف گاز به عدد 690 یا 700 میلیون متر مکعب برسد. امروز در پیک تولید گاز هستیم.

    وی با بیان اینکه نزدیک به یک میلیارد متر مکعب تولید گاز خام در 21 پالایشگاه گازی فرآورش می‌شود، افزود: روزانه 848 میلیون متر مکعب گاز شیرین به شبکه تزریق می‌شود.

    اوجی با بیان اینکه شبکه گازرسانی در سراسر کشور مدیریت شده و پایدار است، از گازرسانی به حدود 36 هزار و 365 روستا و هزار و 224 شهر و نزدیک به 480 هزار کیلومتر خط  انتقال گاز در کشور خبر داد و گفت: با صرفه‌جویی در خراسان رضوی میانگین روزانه 2 میلیون متر مکعب کمک شبکه گاز شد.

    مطالبه فوری ما افزایش فشار گاز در خط لوله تربت‌ جام است

    در این جلسه امام جمعه تربت‌ جام گفت: مطالبه فوری ما افزایش فشار گاز در خط لوله‌های انتقالی گاز به تربت‌ جام در اسرع وقت است.

    حجت‌الاسلام حسین اسلامی با بیان اینکه مردم تربت‌ جام چگونه می‌توانند سرمای منفی 20 درجه را بدون گرمایش تحمل‌ کنند، افزود: همه ما شرمنده مردم صبور و نجیب خطه جام هستیم.

    وی با بیان اینکه اگر کمبود گازی در کشور هست، نباید میان پایتخت‌نشین و مرزنشین فرقی باشد، اظهار کرد: نباید شهرستان تربت‌ جام با 250 هزار نفر جمعیت خط لوله انتقال گازش 10 اینچ باشد تا وقتی ظرفیت خط لوله انتقالی این منطقه افزایش نیابد، مشکل به طور اساسی حل نخواهد شد.

    شهرستان مرزی تربت‌ جام با 230 هزار نفر جمعیت در 160 کیلومتری جنوب شرق مشهد قرار دارد و با کشور افغانستان از شرق هم‌مرز است.

    برچسب ها