عصر خودرو

رئیس مرکز فرش ایران:

صنعت فرش، گل سرسبد اقتصاد مقاومتی است

عصر بازار- رئیس مرکز فرش ایران گفت: تولید فرش نیازمند سرمایه‌گذاری اندکی است و با سه - چهار میلیون تومان می‌توان یک شغل ایجاد کرد و ارزآوری داشت.

صنعت فرش، گل سرسبد اقتصاد مقاومتی است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، حمید کارگر اظهار کرد: دانش، فناوری و مهارت لازم در صنعت فرش را در داخل کشور داریم و صنعت فرش گل سرسبد اقتصاد مقاومتی است و البته خلأهایی دارد که باعث شده این صنعت آنگونه که شایسته است خود را نشان ندهد.

    وی بیان کرد: علیرغم وجود بافندگان فرش در لرستان اما توان آنان و مواد اولیه در اختیار استان‌های دیگر است، زیرا زنجیره ارزش آن در لرستان تکمیل نیست.

    کارگر با اشاره به اینکه در لرستان به اندازه کافی واحدهای طراحی، رنگرزی، بافت، رفو و مرمت ، پرداخت و تکمیل نهایی و فروش وجود ندارد، ادامه داد: نیاز است این زنجیره تکمیل شود و این امر مستلزم همکاری استانداری و سازمان صنعت معدن تجارت لرستان است.

    رئیس مرکز فرش ایران بر ایجاد یک شهرک فرش در استان تاکید کرد و گفت: به لحاظ پرداخت تسهیلات صندوق کارآفرینی امید همکاری لازم را دارد اما در برخی استان‌ها نظیر لرستان برخورد سلیقه‌ای، تنگ نظری‌ها و سنگ اندازی‌ها در سیستم پرداختی وجود دارد و این درحالی است که مدیریت کلان این صندوق همکاری لازم را با فرش ایران دارد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها