عصر خودرو

احیای صنایع فرسوده در دستور کار

عصر بازار- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران با اشاره فرسودگی ماشین آلات صنایع استان، گفت که احیای واحدهای راکد، افزایش ظرفیت واحدهای موجود و همچنین نوسازی ماشین آلات فرسوده از جمله برنامه‌های این سازمان در سال جاری است.

احیای صنایع فرسوده در دستور کار
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، مهدی سیجانی در مراسم بزرگداشت روز صنعت و معدن استان تهران اظهار کرد: استان تهران با حدود 10 هزار واحد صنعتی فعال و معادل 60 درصد ثبت سفارش کشور، 400 هزار واحد صنفی دارای مجوز، 14 درصد از سهم اشتغال و 23 درصد سهم ارزش افزوده بخش صنعت، معدن و تجارت استان به نسبت کل کشور را به خود اختصاص داده است.

    وی با بیان اینکه در استان تهران تعداد 230 واحد صنعتی دارای پروانه دانش بنیان با اشتغال بیش از 8690 نفر فعالیت دارند. همچنین 38 شهرک و ناحیه صنعتی و هشت پارک علم و فناوری در تهران فعال است.

    برنامه‌ریزی برای احیای 205 واحد راکد در تهران

    رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران با بیان اینکه براساس آمار و عملکرد ارائه شده در سه ماهه نخست سال جاری، رتبه نخست تعداد واحدهای صنعتی فعال و میزان سرمایه‌گذاری و اشتغال  ایجاد شده  مربوط به استان تهران است، از برنامه‌ریزی برای احیای 205 واحد راکد در این استان خبر داد.

    به گفته وی علاوه بر این، افزایش ظرفیت 490 واحد موجود و همچنین توسعه و ایجاد 268 واحد جدید، از جمله برنامه های بخش صنعت، معدن و تجارت استان تهران  در سال جاری است. همچنین بسیاری از صنایع استان فرسوده و مستهلک شده و یکی از اقدامات اصلی کمک به نوسازی ماشین آلات این صنایع است.

    علیرضا میربلوک، دبیر خانه صنعت، معدن و تجارت استان تهران نیز گفت که با وجود تلاش‌های انجام شده در بخش صنعت، اما 80 درصد درآمدها در استان تهران مربوط به بخش خدمات است. بنابراین باید سیاست‌های حمایتی از بخش صنعت آماده شود.

    به گفته وی در مراسم امروز از 42 منتخب به عنوان پیشکسوتان، بانوان کارآفرین، صنعتگران و معدن کاران و شرکت کارآفرین منتخب تقدیر خواهد شد.

    برچسب ها