عصر خودرو

واحد‌های تولیدی مستقر در مناطق آزاد و ویژه ارز نیمایی دریافت می‌کنند

عصر بازار- دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد اعلام کرد: با بخشنامه اخیر بانک مرکزی، واحد‌های تولیدی مستقر در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ارز نیمایی دریافت می‌کنند.

واحد‌های تولیدی مستقر در مناطق آزاد و ویژه ارز نیمایی دریافت می‌کنند
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم، دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد با اشاره به بخشنامه 29 خردادماه امسال اعلام کرد:

    بر اساس بخشنامه مذکور اصلاحیه قسمت (هـ) بخشنامه شماره 41216 /02 مورخ 27/2/1402 و بندهای ذیل بند 12 از قسمت کلیات بخش یادشده جهت جایگزینی با صفحات متناظر قبلی (صفحات 2ـ3ـ35) ایفاد می گردد.

    در شرح اصلاحیه قسمت (هـ ) آمده است که:

    1- واردات کالا و کالا ـ خدمت از خارج از کشور به مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و مناطق ویژه اقتصادی با انجام ثبت سفارش یا ثبت آماری (در صورت ایجاد بستر لازم از طریق سامانه جامع تجارت) صرفا حسب مجوز صادره توسط شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و رعایت سایر قوانین و مقررات امکان پذیر است.

    2- تامین ارز به منظور واردات کالا و کالا ـ خدمت از خارج از کشور به مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی، توسط واحدهای تولیدی مستقر در مناطق مذکور، از محل ارزهای در دسترس به استثنای منابع بانک مرکزی امکانپذیر است.

    3- تامین ارز به منظور واردات کالا و کالا ـ خدمت از خارج از کشور به مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی، توسط واحدهای غیر‌تولیدی از محل ارزهای در دسترس به استثنای منابع بانک مرکزی و نظام یکپارچه معاملات ارزی (نیما) امکانپذیر است.

    برچسب ها