عصر خودرو

کیا پرفروش ترین برند کره ای در ایران + مقایسه نسل ها کیا اپتیما

عصر بازار- خودروی زیبای کیا اپتیما، که یکی از خودروهای کره‌ای بسیار محبوب در کشورمان است، از محصولات سایز متوسط کیا می‌باشد که از سال ۲۰۰۰ تولید شده و به صورت جهانی به فروش رسیده‌است.

کیا پرفروش ترین برند کره ای در ایران + مقایسه نسل ها کیا اپتیما
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۳ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار»، این خودرو جزو اولین سدان‌های سایز متوسط کمپانی خودروسازی کیا است که به نوعی نشان دهنده تعهد، تکنولوژی و نوآوری در محصولات کیا موتورز به شمار می‌رود. در ادامه به سرگذشت این خودرو در 5 نسل متوالی و حضورش در ایران می‌پردازیم.

    نسل اول کیا اپتیما

    نسل اول خودروی کیا اپتیما، در طول سال‌های 2000 تا 2005 تولید شد. خودروسازی  kia motors تغییرات اصلی در طول این سال‌ها در این خودرو بوجود آورد که به  تغییراتی کوچک در چرخ و ارتقاء موتور محدود بود. نسل اول این خودرو، فضای داخلی راحتی داشت، اما فاقد کنترل پایدار، ترمز ضد قفل و کیسه‌های هوا بود.
    مدل کیا اپتیما در طول سال‌های 2001 تا 2005 از نظر مکانیکی بسیار شبیه به هیوندای سوناتا بود. این خودرو در ادامه حیات خود تنها از نظر ظاهری و آپشن‌های بیرونی آن با سوناتا تفاوت داشته است.

    نسل دوم کیا اپتیما

    در سال 2005 کیا نسل دوم خودروهای اپتیما را معرفی کرد. نسل دوم خودروهای اپتیما که با کد MG شناخته می‌شوند، در طول سال‌های 2006 تا 2010 بر روی خط تولید کیا بودند. این نسل تغییرات چندان خاصی نسبت به نسل قبلی خود نداشته، و تغییرات آن محدود به افزایش بهره‌وری از تکنولوژی‌های ترمز ضد قفل و افزایش پایداری خودرو است. در سال 2010، تمامی مدل‌های اپتیما مجهز به استارت از راه دور بودند.

    نسل سوم کیا اپتیما

    از آنجایی که در انتخاب و خرید خودرو، طراحی از مولفه‌های مهم به شمار می‌رود، در سال 2011 کیا اپتیما با کد TF و با طراحی کاملا جدید معرفی شد. این خودرو دارای ظاهری شیک و مدرن، با طراحی مشبک جدید که به جلوپنجره پوزه ببری یا همان Kia Tiger Nose معروف است، می‌باشد. در داخل خودروهای نسل سوم اپتیما، بهره بیشتری از فناوری برده شده است.

    سیستم سرگرمی UVO برای اولین بار در سال 2013 برای این خودروها فراهم شد. از دیگر ویژگی‌های اپتیمای نسل سوم، دوربین‌های پشتیبان، استارت دکمه‌ای، سیستم ناوبری، سیستم گرمایش و سرمایش صندلی‌های جلو و عقب است. تفاوت دیگر این نسل با نسل‌های پیشین در ظاهر هر چه بیشتر اسپرت آن است که این مساله در مدل SX که دارای اسپویلر عقب، جزئیات طراحی و صفحات برآمده است، وضوح بیشتری دارد.

    نسل چهارم اپتیما

    در سال 2016، اپتیما وارد نسل چهارم خود با کد JF شد. این نسل از اپتیما ویژگی‌های ایمنی و پیشرفت بالاتری نسبت به نسل‌های قبلی خود دارد، به طوریکه توانست بازار را بیش از گذشته در دست بگیرد. از ویژگی‌هایی که در سال 2018 به این نسل اضافه شد، می‌توان به Android Auto و Apple CarPlay به عنوان ویژگی‌های استاندارد در کنار ویژگی‌هایی همچون نظارت بر نقاط کور، اشاره کرد. مدل اپتیما 2019، استایل بیرونی جدید و سیستم سرگرمی جدیدی دارد.

    نسل پنجم اپتیما

    آخرین نسل از خودروهای کیا اپتیما که در سال 2020 به بازار معرفی شد، با نام K5 شناخته می‌شود. تغییرات فاحش در طراحی، همواره یکی از موارد تغییر نسل در خودروها است. نسل پنجم کیا اپتیما علاوه بر طراحی خاص، دارای بدنه‌ای طویل‌تر و ارتفاع کمتر و همچنین سیستم راهنمای پارک هوشمند کنترل از راه دور است.

    خودروهای کیا همان‌طور که تا اینجا گفته شد ویژگی‌های رفاهی و ایمنی زیادی دارند. در زیر به برخی از آپشن‌های این خودروی پرطرفدار اشاره شده است:

    • کروز کنترل هوشمند
    • حسگرهای پارک جلو و عقب
    • رادار نظارت بر نقطه کور
    • ترمز اضطراری
    • استارت و ورود بدون کلید
    • گرمکن صندلی جلو
    • سقف پانوراما
    • پدال شیفتر
    • سیستم نشان دهنده باد چرخ‌ها
    • آینه‌های الکترونیکی دارای قطب نما
    • تهویه‌های جداگانه برای سرنشینان
    • سیستم صوتی با قابلیت‌های متنوع

    سه نسل از کیا اپتیما در ایران

    کیا اپتیما اولین بار با نسل دوم خودرو وارد کشورمان شد. به دنبال آن نیز کیا اپتیما نسل سوم با مدل 2012 خود و با امکانات رفاهی بیشتر، وارد ایران شد که با استقبال بسیار خوبی مواجه شد. شاید بتوان گفت که نسل سوم اپتیما با توجه به چهره جذاب آن و امکانات رفاهی بالا، پرفروش‌ترین نسل کیا اپتیما در کشورمان بوده است.

    آخرین نسل کیا اپتیمای راه یافته به ایران، نسل چهارم آن است که کمی پس از ورودش با ممنوعیت واردات خودرو مواجه شد. کیا اپتیمای نسل چهارم، مدل 2016 و 2017 و در دو نوع جی تی و ای ایکس، وارد کشور شد. شاید این خودرو با ظاهر اسپرت‌تری که نسبت به نسل‌های قبلی خود داشت، می‌توانست رکورد فروش نسل سوم را بزند؛ که متاسفانه ممنوعیت واردات خودرو، به او اجازه این کار را نداد.

    بیمه خودرو اپتیما

    بعد از معرفی 4 نسل از کیا اپتیما نوبت به بحث بیمه این خودرو می‌رسد.

    بیمه شخص ثالث: همان‌طور که می‌دانید، بیمه شخص ثالث از واجبات هر ماشینی است؛ هزینه خساراتی که در اثر تصادف وارد شده را جبران می‌نماید. در بحث بیمه، مالک خودرو یا موتور شخص اول، شرکت بیمه شخص ثانی و فرد متضرر، شخص ثالث محسوب می‌شود. قیمت بیمه‌نامه ثالث به موارد گوناگونی از جمله: نوع خودرو، برند، کاربری، سال ساخت خودرو و … بستگی دارد. جهت خرید و استعلام بیمه شخص ثالث اپتیما، می‌توانید به سایت bimeh.com مراجعه کنید.

    بیمه بدنه: از دیگر نیازهای بیمه‌ای یک ماشین، بیمه بدنه می‌باشد. هرچند که بیمه بدنه اجباری نیست، اما با گران شدن قطعات خودرو و هزینه تعمیرات، کارشناسان توصیه به خرید بیمه بدنه داردند. شما می‌توانید با پرداخت حق بیمه بدنه،

    به طور کلی می‌توان گفت ماشین کیا اپتیما جزو خودروهای محبوب با ایمنی و امکانات رفاهی نسبتا خوبی است که در ایران مورد استقبال عموم قرار گرفته است.

    منبع: سایت بیمه (https://bimeh.com)

    برچسب ها