عصر خودرو

با روش گشایش انجام می‌شود؛

«تپسی»؛ نخستین استارت‌آپ در یک قدمی عرضه اولیه

عصر بازار- نخستین شرکت استارتاپ به روش گشایش در روز سه‌شنبه ۲۴ خرداد ماه عرضه اولیه می‌شود.

«تپسی»؛ نخستین استارت‌آپ در یک قدمی عرضه اولیه
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از بازار سرمایه (سنا)، براساس اطلاعیه معاونت نظارت بازار شرکت پیشگامان فن آوری و دانش آرامیس معروف به «تپسی» به عنوان نخستین استارت آپ، سه شنبه 24 خرداد وارد بازار دوم فرابورس خواهد شد.

    براساس این اطلاعیه، تعداد کل سهام شرکت یک میلیارد و 170 میلیون و 528 هزار و 800 است و مشاور عرضه، شرکت کارگزاری بانک تجارت، متعهد خرید و بازارگردان، شرکت تامین سرمایه کاردان اعلام شده است.

    حداکثر سهام قابل خریداری توسط هر کد معاملاتی، یک میلیون و 400 هزار سهم است.

    یادآور می‌شود، پس از مرحله اول عرضه اولیه به روش گشایش در مرحله دوم نماد «تپسی» به منظور طی مراحل افزایش سرمایه از محل سلب حق تقدم و صرف سهام متوقف خواهد شد. بنابراین، متقاضیان باید آثار ناشی از افزایش سرمایه در میزان مالکیت پس از افزایش سرمایه و نیز توقف نماد برای این موضوع را مدنظر قرار دهند.

    ارسال سفارش تنها از طریق ایستگاه های معاملاتی (نامک) امکان پذیر خواهد بود. همچنین 50 درصد از سهام خریداری شده در روز عرضه اولیه توسط سرمایه گذاران واجد شرایط تا 90 روز پس از تاریخ عرضه اولیه امکان عرضه نخواهد داشت.

    به گزارش سنا، تپسی سفرهایش را با 26 میلیون سفر در سال 96 آغاز کرد و این رقم در سال 1398 به 110 میلیون سفر رسید. در سال‌های 1399 و 1400 به دلیل کرونا این آمار با افت روبه‌رو شد و برآورد می‌شود سفرهای این شرکت در سال جاری، به سطح قبل از کرونا برسد.

    ارزش سهام تپسی بر اساس جمع‌بندی کاردان و کارشناس رسمی دادگستری با رویکرد مبتنی بر ارزش خالص دارایی‌ها به مارکت 16 هزار و 427 میلیارد ریال و ارزش هر سهم به هزار و 403 تومان رسید.

    همچنین، شرکت پیشگامان فناوری و دانش آرامیس 4 دوره افزایش سرمایه داشته است که آخرین مورد مربوط به دی ماه 1398 است که طی این افزایش سرمایه، سرمایه شرکت به 1170 میلیارد ریال رسید. طبق پیش‌بینی‌ها حاشیه سود خالص در سال 1401 روی 3 درصد می‌رود. در سال 1402 با بهره‌گیری از منابع و زیرساخت‌ها به 9 درصد خواهد رسید و در نهایت سال 1404 به سربه‌سری عملیاتی خواهد رسید که حاشیه سود 15 درصد خواهد شد.

    برچسب ها