عصر خودرو

رئیس ایرباس:

امیدوارم اولین هواپیما در ماههای آتی تحویل ایران شود

عصر بازار- 'فابریس بره گیه' رئیس شرکت هواپیماسازی ایرباس ابراز امیدواری کرد اولین هواپیمای سفارش ایران در ماههای آینده تحویل داده شود.

امیدوارم اولین هواپیما در ماههای آتی تحویل ایران شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، بره گیه که در جمع خبرنگاران ایرانی سخن می گفت افزود: با تحویل اولین فروند از هواپیماهای سفارشی ایران بزودی شاهد پرواز این هواپیماها با آرم ایران ایر بر فراز آسمان ها خواهیم بود.
    وی تاکید کرد: بعد از اینکه مجوز صادراتی آمریکا داده شود تفاهم نامه ها به قرار داد تبدیل می شود و سپس در طی چند ماه آینده اولین هواپیمای ایر باس به ایران تحویل داده خواهد شد.
    بره گیه امروز با عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی کشورمان دیدار داشت.
    وی در خصوص این دیدار گفت: پیشرفت های خوبی در این دیدار به دست آمد و امیدواریم هرچه زودتر قرارداد های ارسال هواپیماهای ایرباس به ایران را عملیاتی کنیم.
    بره گیه با اشاره به تفاهم نامه ای که بین شرکت ایرباس و ایران در ژانویه 2016 به امضاء رسید, افزود : کار های زیادی برای سرعت بخشیدن به اجرای تفاهم نامه صورت گرفته است.
    رئیس شرکت هواپیما سازی ایرباس خاطر نشان کرد :این یک قرار داد بسیار بزرگ است و طبیعتا مشکلات زیاد مربوط به خود را نیز دارد اما ما به دنبال نهایی کردن این توافق هستیم. با توجه به اینکه فضای خوبی نیز به وجود آمده است ما میخواهیم اولین شرکتی باشیم که این مشکلات را از سر راه بر میدارد.
    عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی که در آلمان به سر می برد امروز چهارشنبه با رئیس شرکت هواپیما سازی ایر باس فابریس بره گیه در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در برلین، دیدار و گفت وگو کرد.
    آخوندی پیشتر با رد اخبار منتشر شده مبنی بر تعویق در نهایی شدن قرارداد خرید 118 فروند ایرباس، تاکید کرد که این قرارداد در آینده نزدیک نهایی خواهد شد.
    وی افزود: پیش قرارداد خرید این ناوگان از ایرباس در سفر رئیس جمهوری اسلامی ایران به فرانسه به امضا رسید.
    با اجرایی شدن برجام و لغو تحریم ها، در سفر اروپایی رئیس جمهوری اسلامی ایران به فرانسه، قرارداد خرید 118 فروند هواپیمای ایرباس منعقد شد.
    عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی به آلمان سفر کرده است. وی روز گذشته پس از دیدار با گابریل در گفت و گو با نمایندگان رسانه های ایرانی در برلین، مذاکرات خود با وزیر اقتصاد آلمان را بسیار سازنده توصیف کرد.
    وی گفت: بنا به دعوت وزیر اقتصاد آلمان که در آخرین سفرش به ایران در نوزدهم ژوئیه 2015 انجام گرفت سرگرم دیدار از آلمان هستم.
    وی افزود: در دیدار وزیر اقتصاد آلمان از ایران ما درباره طرح های گوناگونی که آلمانی ها می توانند نقشی در آنها ایفا کنند ازجمله در زمینه حمل و نقل، خانه سازی ، سیستم راه آهن ، هوانوردی و همچنین جاده سازی گفت و گو کردیم.
    آخوندی گفت: ما در برلین نیز به مذاکرات خود در مورد این طرح ها نظیر طرح های بسیار خوب و مهم خط آهن و توسعه بنادر ایران ادامه دادیم.
    وزیر راه و شهرسازی کشورمان ابراز امیدواری کرد که قرارداد برخی از این طرح ها هنگام دیدار گابریل وزیر اقتصاد آلمان از ایران که قرار است در دوم ماه مه سال جاری میلادی انجام گیرد، نهایی شود.
    آخوندی همچنین با مقامات ارشد شرکت های آلمانی از جمله زیمنس، فولکس واگن و برخی مقامات بانکی آلمان ملاقات کرد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها