عصر خودرو

ثبت رکورد جدید ارزش معاملات اوراق گواهی ظرفیت در بورس انرژی

عصر بازار- در جلسه معاملاتی دیروز ۱۲ اردیبهشت ماه، در بازار سایر اوراق بهادار قابل معامله بورس انرژی ایران و در تابلوی اوراق گواهی ظرفیت، ۱۰۵ هزار و ۲۰۰ ورقه گواهی ظرفیت نقدی با ارزش ۱۵۷۴ میلیارد و ۴۲۳ میلیون و ۲۰۰ هزار ریال معامله شد که به نوعی رکورد جدیدی در ارزش معاملات اوراق گواهی ظرفیت محسوب می شود.

ثبت رکورد جدید ارزش معاملات اوراق گواهی ظرفیت در بورس انرژی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از کالاخبر؛ همچنین در بازار عمده فروشی برق نمادهای بارپیک روزانه، بارپایه روزانه، میان باری روزانه و کم باری روزانه 1400/03/11گشایش یافتند.

    علاوه بر این در بازار عمده فروشی برق نمادهای بار پیک روزانه، بار پایه روزانه، میان باری روزانه و کم باری روزانه 1400/02/16 پایان جلسه معاملاتی دیروز متوقف و فرآیند تحویل آن ها آغاز شد.

    لازم به ذکر است در جلسه معاملاتی روز گذشته در تابلوی سلف موازی استاندارد برای قراردادهای با سررسید یکسال و بیشتر در بازار مشتقه بورس انرژی ایران،در نماد (سمیعا002) 50 هزار قرارداد با ارزشی بالغ بر 647 میلیارد و 799 میلیون ریال و نماد (سنفت010) 32 هزار و 800 قرارداد با ارزشی بالغ بر  501 میلیارد و 462 میلیون و 800 هزار ریال معامله شد.

    با عنایت به توسعه مشارکت مصرف‌کنندگان بالای 5 مگاوات در بازار برق و پیرو پیگیری‌های انجام شده در خصوص فراهم آوردن شرایط مشارکت حداکثری این دسته از فعالین، از شنبه 18 اردیبهشت 1400 کلیه نمادهای معاملاتی با دوره تحویل روزانه و هفتگی در بازار مشتقه (خرده‌فروشی) ویژه مصرف‌کنندگان نهایی و سایر خریداران مجاز گشایش می‌یابند.

    اطلاعات بیشتر در خصوص گشایش این نمادها در وبسایت بورس انرژی ایران در اطلاعیه‌ای با عنوان «اطلاعیه معاملاتی در بازار مشتقه (گشایش کلیه نمادهای با دوره تحویل روزانه و هفتگی) - بازار خرده فروشی برق (ویژه مصرف‌کنندگان نهایی و سایر خریداران مجاز)» قابل مشاهده است.

    برچسب ها