عصر خودرو

رییس سازمان امور عشایری:

عشایر به دلیل فقر مراتع متضررترین قشر هستند

عصر بازار- رییس سازمان امور عشایری کشور گفت: طی ۵۰ سال گذشته وقوع چنین خشکسالی در کشور بی سابقه بوده و به دلیل فقر مراتع، عشایر متضررترین قشر خواهند بود.

عشایر به دلیل فقر مراتع متضررترین قشر هستند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا از سازمان امور عشایری کشور، «شاهپور علائی مقدم» افزود: امسال سال بسیار سختی در تامین علوفه است و بر اساس پیش‌بینی‌ها در اواخر خرداد و اوایل تیرماه فقر بسیار شدیدی را در مراتع کشور خواهیم داشت.

    وی با بیان اینکه در برخی از استان ها تا 92 درصد کاهش بارندگی داشته ایم اظهارداشت: در این شرایط عشایر مجبور به فروش دام خود هستند و دلال ها از این فرصت استفاده می کنند.

    تفاهم 350 میلیارد تومانی با قرارگاه محرومیت زدایی سپاه برای کاهش اثرات خشکسالی در مناطق عشایری

    رییس سازمان امور عشایری کشور تصریح کرد: با قرارگاه محرومیت زدایی سپاه برای اختصاص 350 میلیارد تومان برای کاهش اثرات خشکسالی در مناطق عشایری تفاهم کرده ایم.

    علایی مقدم افزود: بخشی از این اعتبار در حوزه های تامین آب، تامین علوفه دام و راه سازی و بخشی نیز در حوزه های فرهنگی، ایثار و شهادت و احداث مسجد در مناطق عشایری هزینه خواهد شد.

    وی گفت: همچنین از بنیاد برکت، بنیاد علوی و بنیاد مستضعفان نیز پیگیری هایی شده تا با حمایت این بنیادها عشایر در این شرایط با کمترین آسیب روبرو شوند.

    به گزارش ایرنا، به تازگی « ترحم بهزاد» مدیرکل دفتر امور مراتع سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور اعلام کرد: عشایر باید تقریبا از 30 فروردین‌ماه از عرصه‌های مرتعی مناطق قشلاقی خارج و در تاریخ 20 اردیبهشت تا یکم خرداد وارد عرصه‌های مناطق ییلاقی شوند.

    اگر زمان کوچ و چرای دام عشایر در عرصه های مرتعی رعایت نشود و یا دام خارج از ظرفیت وارد مراتع شود، طبق تبصره (2) ماده 47 و 44 قانون حفاظت از بهره برداری جنگل ها و مراتع با افراد خاطی برخورد می شود.

    این دستورالعمل به استانداری ها، سازمان امور عشایر و ادارات کل منابع طبیعی کشور ابلاغ شده است.

    برچسب ها