عصر خودرو

برنج پاکستانی، صدرنشین افزایش قیمت در اردیبهشت

عصر بازار- جدیدترین آمار منتشر شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) نشان می‌دهد که از بین ۹ کالای اساسی که قیمت آن‌ها بررسی شده قیمت شش کالا نسبت به فردین ماه افزایش داشته و بیشترین افزایش قیمت نیز مربوط به برنج پاکستانی باسماتی درجه یک بوده است.

برنج پاکستانی، صدرنشین افزایش قیمت در اردیبهشت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، بر اساس این آمار در اردیبهشت ماه امسال قیمت برنج پاکستانی باسماتی درجه یک با 14.6 درصد افزایش نسبت به ماه قبلی به 14 هزار و 300 تومان رسیده است. قیمت برنج طارم اعلا، ‌ هاشمی درجه یک و تایلندی نیز در اردیبهشت امسال به ترتیب 4.3، 3.1 و 2.1 درصد افزایش داشته است.

    اخیرا رییس انجمن واردکنندگان برنج ایران طی نامه‌ای به رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرد که علی رغم اهمیت تأمین کسری برنج کشور از محل واردات برای مصرف شش دهک اقشار آسیب پذیر کشور، تأمین ارز 4200 تومانی برای این مهم، با مقاومت بانک مرکزی و عدم تأمین ارز برای حدود 500 هزار تن کالای رسوبی از بهمن 98، در اردیبهشت ماه 99 برنج به گروه ارز نیمایی رفت.

    قیمت شکر سفید و شکر بسته 900 گرمی نیز که بعد از برنج پاکستانی بیشترین افزایش را به خود اختصاص دادند با 9 درصد و 5.6 درصد افزایش به حدود 7000 و 6400 تومان رسیده است.

    در این میان قیمت گوشت گوساله، گوسفندی و مرغ تقریبا ثابت بوده و در دو ماهه اول امسال هر کیلو از این سه محصول به ترتیب حدود 75 هزار تومان، 92 هزار تومان و 11 هزار تومان عرضه شده است.

    برچسب ها