عصر خودرو

رشد ۱۵۷درصدی سود ۶ماهه «شبندر»

عصر بازار- شرکت پالایش نفت بندرعباس در صورت های مالی میان دوره ای ۶ماهه از رشد ۱۵۷درصدی سود خود در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

رشد ۱۵۷درصدی سود ۶ماهه «شبندر»
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا، شرکت پالایش نفت بندرعباس در اطلاعات و صورت های مالی میان دوره ای 6ماهه منتهی به 31شهریور1398 سود هر سهم را با رشد 157درصدی سود خود در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته مبلغ 2هزار و 558ریال اعلام کرد.

    این شرکت در گزارش منتشر شده خود سود عملیاتی را با افزایش 160درصدی مبلغ 43هزار و 252میلیارد ریال و سود خالص را با افزایش 157درصدی مبلغ 35هزار و 300میلیارد ریال اعلام کرده است.

    از سوی دیگر سود انباشته «شبندر» با افزایش 50درصدی به مبلغ 35هزار و 638میلیارد ریال رسیده است.

    این شرکت در تشریح اهداف خود در خصوص تولید و فروش محصولات اعلام کرده است که قصد دارد تولید فرآورده‌های نفتی سبک با ارزش افزوده بیشتر تولید کند و پاسخگوی تقاضای بیشتر بازار باشد، همچنین تولید فرآورده‌های سنگین با ارزش افزوده کمتر نظیر نفت کوره را کاهش داده و کیفیت فرآورده‌های تولیدی سازگار با محیط زیست را ارتقا دهد.

    همچنین افزایش سودآوری شرکت‌ها ضرورت یافته است. در این راستا مهمترین راه دستیابی به این اهداف استفاده از الگوهای مختلف ارتقای کیفیت فرآورده‌های سنگین است که در سال‌های اخیر در برخی از پالایشگاه‌های کشور متناسب با نوع نفت خام، از این الگوها (UPGRADING) استفاده شده است.

    به پیروی از همین اهداف و الزامات، اجرای پروژه ارتقای کیفیت محصولات سنگین در دستور کار شرکت پالایش نفت بندرعباس قرار گرفته است و در این راستا مطالعات امکان‌سنجی و مذاکره با شرکت‌های خارجی فعال در این زمینه در حال انجام است.

    از سوی دیگر «شبندر» اعلام کرد که شرکت پالایش نفت اصفهان به عنوان تامین کننده خوراک پنج شرکت بزرگ تولیدی نقش مهمی در اقتصاد کشور ایفا می‌کند. وکیوم‌باتوم، نفت سفید ویژه، نفتا، پلاتفرمیت و روغن پایه به عنوان محصولات ویژه‌ای هستند که خوراک شرکت‌های نفت جی، صنایع شیمیایی ایران، پتروشیمی اراک، پتروشیمی اصفهان و نفت سپاهان را تشکیل می‌دهند.

    این شرکت در شش‌ماه دوم سال 1398، برنامه تعمیرات اساسی و اضطراری واحدهای 06، 07، و 08 به مدت 15 روز در مهرماه، تعمیرات اساسی واحدهای 21 و 28 به مدت 12 روز در آبان، تعمیرات اساسی واحدها 18، 72، و 74 به مدت 30 روز در آبان و آذر و تعمیرات اساسی واحدهای 01، 05، 17، 19، و 89 در صورت تامین متریال به مدت 30 روز در دی ماه را در نظر دارد.

    برچسب ها