عصر خودرو

روند اشتغال زایی آمریکا کند شد

عصر بازار- روند اشتغال زایی در آمریکا در مقایسه با ماه قبل کاهش یافت.

روند اشتغال زایی آمریکا کند شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، به نظر می‌رسد پیامدهای تشدید جنگ تجاری بین آمریکا و چین بر روی بازار کار آمریکا به تدریج در حال نمایان شدن است و طبق اعلام وزارت کار آمریکا، اقتصاد این کشور در ماه ژوئیه برای 164 هزار نفر شغل ایجاد کرد که 41 هزار نفر کمتر از اشتغال ماه ژوئن است.

    بانک مرکزی آمریکا هفته گذشته برای نخستین بار در یک دهه اخیر نرخ بهره را کاهش داد تا طولانی ترین چرخه افزایشی نرخ بهره در این کشور سرانجام خاتمه یابد. کریس راپکی، اقتصاددان ارشد بانک میتسوبیشی گفت: به نظر می‌رسد مقامات فدرال رزرو کاهش اشتغال‌زایی را از قبل پیش‌بینی کرده بودند. با این حال قطعیتی برای کاهش نرخ بهره وجود ندارد.

    از سوی دیگر متوسط ساعت کاری هفتگی در آمریکا به پایین ترین سطح خود در دو سال اخیر رسیده است. در حال حاضر آمریکایی‌ها به طور متوسط 34.3 ساعت در هفته کار می‌کند که از سپتامبر 2017 تاکنون بی سابقه بوده است. اندرو اشنایدر، کارشناس مسائل اقتصادی در بانک "بی ان پی پاری با" گفت: کاهش در ساعت کاری نشان می دهد که کارفرمایان رویکرد احتیاطی در پیش گرفته‌اند.

    جنگ تجاری آمریکا با چین تاکنون دارای تبعات زیادی برای بخش تولید در این کشور بوده است به گونه‌ای که میزان تولیدات بزرگ ترین اقتصاد جهان برای دومین ماه متوالی کاهشی بوده است و این مساله به نوبه خود رشداقتصادی را از 3.1 درصد در سه ماهه نخست سال به 2.1 درصد در سه ماهه دوم رسانده است. با وجود سیاست حمایت‌گرایانه دولت ترامپ، کسری حساب تجاری آمریکا در ماه ژوئیه با 0.3 درصد افزایش نسبت به ماه قبل به 55.2 میلیارد دلار رسیده است.

    با اشتغال‌زایی ماه ژوئیه، متوسط اشتغال‌زایی ماه های پنجم تا هفتم در آمریکا به 140 هزار نفر کاهش یافت که پایین ترین سطح در دو سال اخیر محسوب می‌شود. هنوز مشخص نیست که این کاهش مربوط به کمبود نیروی کار ماهر نیز بوده است یا خیر. با این حال این نرخ هنوز نگران‌کننده نیست چرا که اقتصاد آمریکا برای حفظ نرخ بیکاری در سطح کنونی نیاز به اشتغال زایی برای 100 هزار نفر در هر ماه را دارد.

    برچسب ها