عصر خودرو

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش:

ثبت سفارش کالا برای کیش منتفی است

عصر بازار- مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با ذکر اینکه کیش با دیگر مناطق آزاد فرق می‌کند، گفت: ثبت سفارش کالا برای ورود به کیش منتفی است.

ثبت سفارش کالا برای کیش منتفی است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش ظهر امروز در جمع برخی کسبه معترض به بخشنامه اخیر گمرکات کشور مبنی بر لازم بودن ثبت سفارش کالا به مناطق آزاد و در نتیجه تعطیلی گمرک منطقه آزاد کیش، به تشریح پیگیری‌های مسئولان سازمان منطقه آزاد کیش برای رفع این مشکل پرداخت و اظهار داشتت: روز شنبه بعد از شنیدن این خبر، موضوع را پیگیری کردیم، دیروز هم در مجمع عمومی سالیانه مناطق آزاد موضوع مطرح شد.

    وی افزود: امروز صبح از فرودگاه که به کیش رسیدیم بلافاصله به گمرک رفتیم و صورت‌جلسه‌ای نوشته شد و این بخش‌نامه را با مسئولیت خودمان منتفی کردیم، که بر اساس آن ثبت سفارش برای واردات کالا به کیش انجام نگیرد.

    غلامحسین مظفری در ادامه با طرح این پرسش که کیش را با کدام منطقه آزاد می‌شود مقایسه کرد، افزود: استدلال ما این است که کیش با دیگر مناطق آزاد فرق می‌کند و باید تفاوت داشته باشد، اصلا قابل قبول نیست که یک طرح و مصوبه‌ای در کشور بگذاریم و بگوییم همه مناطق آزاد ممنوع است، کیش را باید مستثنی کرد که این را نیز پذیرفته‌اند.

    وی ادامه داد: این استدلال ما را در رابطه با خودرو پذیرفتند و الان خوشبختانه یکی از اتفاقاتی که افتاده این است که تا دو هفته آینده بحث واردات خودرو به کیش آزاد می‌شود، این در حالی است که واردات خودرو به مناطق آزاد همچنان ممنوع است.

    مظفری گفت: خودرو در هر منطقه آزاد تا 200 الی 300 کیلومتر اطراف آن می‌تواند تردد کند، کل خودرویی که وارد کیش می‌شود چند تا است و مگر کیش چقدر جمعیت دارد.

    وی با عنوان اینکه این پیگیری‌ها وظیفه ما بوده و هست و تمامی تلاش‌مان را برای رفع مشکلات انجام می‌دهیم، اظهار داشت: کشور در شرایط اقتصادی سختی به سر می برد، وضعیت اقتصادی مردم دشوار است و همه سرمایه خود را برای رونق جزیره گذاشته‌اند، ما مسئولان هم موظف هستیم با همفکری و کار باید مسائل را حل کرد.

    برچسب ها