عصر خودرو

معاون اقتصادی منطقه آزاد کیش: معافیت‌های مالیاتی مانع خروج سرمایه از منطقه می‌شود

عصر بازار- معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد کیش گفت: معافیت‌های مالیاتی در این منطقه آزاد باید حفظ و مشوقی برای جذب سرمایه گذار باشد.

معاون اقتصادی منطقه آزاد کیش: معافیت‌های مالیاتی مانع خروج سرمایه از منطقه می‌شود
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، «وحید زارع فکری» روز جمعه در گفت و گو با خبرنگاران با تاکید بر اینکه حذف معافیت‌های مالیاتی منجر خروج سرمایه از منطقه می‌شود، اظهار کرد: حذف این معافیت‌ها جذابیت موجود برای سرمایه گذاری در مناطق آزاد را بسیار کم رنگ می‌کند.

    وی ادامه داد: برای حفظ معافیت‌های مالیاتی همکاری خوبی با مجلس شورای اسلامی و وزارت اقتصاد به عمل آمده است.

    معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد کیش با بیان اینکه این جزیره شرایط لازم گمرک برای حفظ این معافیت‌ها را دارد، افزود: شرایط محصور بودن کیش به دلیل ویژگی‌های جغرافیایی به تایید گمرک رسیده و به دلیل نبود مراکز جمعیتی مستقل از فعالیت و تراز تجاری مثبت، این منطقه عملا شرایط بهره مندی از معافیت‌های مالیاتی را دارد.

    معاون اقتصادی منطقه آزاد کیش: معافیت‌های مالیاتی مانع خروج سرمایه از منطقه می‌شود

    سرمایه گذاران کیش برای دریافت تسهیلات بانکی شرایط نسبتا سختی دارند

    «زارع فکری» با انتقاد از اینکه تسهیلات بانکی به سهولیت سرزمین اصلی در اختیار سرمایه گذاران منطقه آزاد کیش قرار نمی‌گیرد، بیان کرد: در این رابطه مذاکرات لازم آغاز شده و امید است به زودی شرایط بهتری را در ارائه تسهیلات بانکی به سرمایه گذاران این منطقه شاهد باشیم؛ از تمامی ظرفیت‌ها برای جذب سرمایه گذاری در منطقه بهره خواهیم برد.

    وی همچنین در رابطه با پروژه‌های راکد این جزیره گفت: عمده طرح‌هایی که در جزیره کیش پیشرفت کندی دارند مربوط به پروژه‌های مسکونی، اقامتی یا هتلی است؛ متاسفانه نوسانات شدید قیمت زمین در این منطقه و قیمت چند برابری مصالح ساختمانی نسبت به سرزمین اصلی از عمده دلایل آن به شمار می‌رود.

    معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد کیش با تاکید بر اینکه در تلاش برای کاهش بروکراسی اداری در این منطقه جهت حمایت از سرمایه گذاران هستیم، اظهار کرد: با استفاده از پنجره واحد سرمایه گذاری و آی تی بیس در تلاشیم تا با مواجه با ارباب الرجوع کمترین بروکراسی اداری را شاهد باشیم.

    برچسب ها