عصر خودرو

رئیس سازمان چای مطرح کرد:

برداشت بیش از ۴۹ هزار تن برگ چای سبز تا به امروز

عصر بازار- رئیس سازمان چای گفت: تا به امروز ۴۹ هزار و ۸۳۰ برگ چای سبزاز باغات برداشت شده که از این رقم حدود ۹۰ درصد درجه یک و ۱۰ درصد باقیمانده برگ سبز درجه ۲ به شمار می‌رود.

برداشت بیش از ۴۹ هزار تن برگ چای سبز تا به امروز
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از میزان، جهان‌ساز در خصوص میزان برداشت برگ سبز چای اظهار کرد: تا به امروز میزان برداشت 49 هزار و 830 تن بوده که از این رقم حدود 90 درصد درجه یک و 10 درصد باقیمانده برگ سبز درجه 2 به شمار می‌رود.

    وی افزود: حدود 11 هزار تن چای خشک از این مقدار برداشت تولید شده که نسبت به سال گذشته 19 درصد افزایش داشته است.

    جهان‌ساز در خصوص دلایل افزایش تولید چای خشک نسبت به سال گذشته خاطرنشان کرد: در سنوات گذشته عملیات به زراعی در باغات صورت گرفته همچنین تغذیه مناسب در سال‌های اخیر در کنار شرایط اقلیمی و بارش‌های اخیر منجر به افزایش عملکرد تولید در سال جاری شده است.

    رئیس سازمان چای در خصوص تسهیلات پرداختی به چایکاران گفت: حدود 18 میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت در اختیار چای کاران قرار گرفته 5 میلیارد تومان نیز در اختیار کارخانجات گذاشته شده است که به طور کلی 23 میلیارد تومان تسهیلات به چای کاران و کارخانجات پرداخت شده است.

    وی در ادامه بیان کرد: بالغ 5 هزار و 500 هکتار عملیات به‌زراعی در سال گذشته صورت گرفته و به واسطه وضعیت تولید چای رو به بهبود است.

    وی در خصوص میزان تولید در سال جاری عنوان کرد: با شرایط فعلی و اقدامات صورت گرفته پیش‌بینی می‌شود در سال جاری بالای 120 هزار تن برگ چای سبز از چای کاران خریداری شود که نسبت به سال گذشته روند افزایشی خواهد داشت.

    جهان‌ساز در خصوص قیمت خرید تضمینی برگ سبز چای در سال جاری بر افزایش آن اظهار کرد: برگ سبز چای درجه یک نسبت به سال گذشته 20 درصد افزایش داشته و برگ سبز چای دو نیز بالغ بر 21 درصد افزایش قیمت را شاهد بوده است به طوری که خرید تضمینی چای تضمینی درجه یک با رقم 3 هزار و 275 هزار تومان و برگ چای سبز درجه دو نیز با رقم هزار و  849 تومان از چایکاران خریداری می‌شود.

    وی در خصوص رضایتمندی چایکاران از رقم نرخ تضمینی برگ سبز چای گفت: نسبت به گذشته چایکاران برای رقم تضمینی رضایت بیشتری دارند و با پرداخت به موقع سهم کارخانجات به چایکاران این رضایتمندی بیشتر شده است.

    رئیس سازمان چای در خصوص پرداخت مطالبات چایکاران نیز خاطرنشان کرد: تا به امروز حدود 50 درصد از مطالبات چایکاران پرداخت شده است.

    وی در خصوص قیمت چای در بازار نیز عنوان کرد: در حال حاضر چای خشک از درب کارخانه به طور میانگین کیلویی 25 هزار میلیارد تومان به فروش می‌رسد که این چای ترکیبی از نمونه ممتاز چای شکسته و دیگر انواع چای می‌شود.

    جهان ساز در ادامه به سطح زیرکشت چای در سال جاری اشاره کرد و گفت: سطح زیر کشت چای در سال جاری حدود 25 هزار هکتار بوده است.

    انتهای پیام/

    برچسب ها