عصر خودرو

مدیرکل دفتر امور طرح‌ها و تامین مالی تشریح کرد:

شرایط اقتصادی صنعت کاغذ در کشور

عصر بازار- مدیرکل دفتر امور طرح‌ها و تامین مالی وزارت صنعت، معدن وتجارت گفت: قیمت تمام شده کاغذ داخلی به طور معمول از کاغذ وارداتی یارانه ای بالاتر بوده و در این شرایط امکان رقابت از تولید کننده داخلی سلب می شود

شرایط اقتصادی صنعت کاغذ در کشور
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۳:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از شاتانیوز، علیرضا‌ هادی گفت: در حال حاضر مصرف سالانه کاغذ چاپ، تحریر و روزنامه در کشور در حدود 335 هزار تن است که توسط واحدهای فعال موجود می توانیم تا حدود 50 درصد نیاز کاغذ کشور را تامین نماییم.

    مدیرکل دفتر امور طرح‌ها و تامین مالی وزارت صنعت، معدن وتجارت افزود : در سال 97 و همزمان با افزایش برخی هزینه‌های تولید، نحوه قیمت گذاری کاغذ و شرایط غیر رقابتی کاغذ وارداتی یارانه ای با کاغذ تولید داخل، حجم تولید داخل کاهش محسوسی داشته و شاهد افت تولید بوده ایم .
    هادی توضیح داد: در تولید کاغذچاپ ، تحریر و روزنامه ، 3 واحد تولیدی با ظرفیت اسمی بالغ بر 175 هزار تن در کشور فعالند و 5 طرح دیگر باظرفیت 338 هزار تن طی چند سال آینده می توانند ،وارد فاز تولید شوند .
    وی اضافه کرد: یکی از این طرح‌ها در استان خوزستان و با هدف استفاده از باگاس نیشکر با ظرفیت تولید 200 هزار تن کاغذ در حال احداث است.
    مدیرکل دفتر امور طرح‌ها و تامین مالی گفت: با این شرایط، توجیه اقتصادی تولید کاغذ در کشور با چالش جدی روبه رو است و ما نمی توانیم اصراری بر روی این صنعت به سرمایه‌گذاران داشته باشیم.
    هادی خاطر نشان کرد: تولید کاغذ از سنگ کربنات کلسیم از روش‌های مرسوم دیگر در تولید کاغذ است که در همین راستا و با

    برچسب ها