عصر خودرو

مشاور مالی بین‌المللی مطرح کرد:

بازار سرمایه محلی مناسب برای تامین مالی بنگاه‌های اقتصادی

عصر بازار- یک مشاور مالی بین‌المللی با اشاره به نقش بازار سرمایه در جذب منابع اظهار داشت: بازار سرمایه محل مناسبی برای تامین مالی بنگاه‌های اقتصادی است.

بازار سرمایه محلی مناسب برای تامین مالی بنگاه‌های اقتصادی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا، شاهین شایان آرانی، در رابطه با این که بازار سرمایه محل مناسبی برای تامین مالی بنگاه‌های اقتصادی است، گفت: تامین مالی یک بنگاه اقتصادی از دو طریق صورت می‌گیرد؛ روش نخست از طریق افزایش سرمایه یا پذیرش سرمایه و دیگری از طریق جذب منابع غیر سرمایه همانند وام، تسهیلات، انتشار اوراق مشارکت و یا اوراق بهادار انجام می‌شود.

    ارتقای اطمینان و اعتماد جامعه

    وی با بیان این که اوراق در بازار سرمایه ماهیت سرمایه‌ای دارد، افزود: اگر افراد در بورس حضور نداشته باشند همیشه این شُبهه وجود دارد که شرکت مورد نظر، خواهان افزایش سرمایه است یا خیر؟ آیا شرکت موجه است و یا نظارتی برای آن وجود دارد و این که استانداردها را رعایت می‌کند یا خیر؟

    شایان آرانی عنوان کرد: اما اگر افراد در بورس حضور داشته باشند باید ضوابط، استانداردها و نظارت‌های بورس را رعایت و شفاف‌تر عمل کنند که این امر به طور قطع اطمینان و اعتماد جامعه را افزایش می‌دهد.

    بازار سرمایه و جذب منابع سرمایه‌ای

    این مشاور مالی بین‌المللی ادامه داد: بر این اساس، شرکتی که در بورس پذیرفته می‌شود اگر خواهان جذب منابع سرمایه‌ای است می‌تواند از طریق افزایش سرمایه راحت‌تر و با اعتبار بیشتر منابع سرمایه‌ای خود را تامین کند.

    وی اظهار داشت: بازار سرمایه فضای مناسبی است که به شرکت‌های پذیرفته در بورس به منظور جذب منابع سرمایه‌ای کمک شایانی می‌کند و به طور قطع در راستای طرح‌های توسعه و رشد تعالی آنها نیز بسیار موثر است.

    شایان آرانی خاطرنشان کرد: در فضای بازار سرمایه، بر شرکت‌های پذیرفته شده نظارت و کنترل لازم صورت گرفته و صورت‌های مالی آنها استاندارد است، این شرکت‌ها ضوابط اصول حاکمیتی را رعایت و اطلاعات آنها شفاف و به طور مرتب افشا می‌شود که به طور حتم، این امر بر مطلوبیت سرمایه‌گذاری و توسعه اقتصادی بسیار موثر است.

    برچسب ها