عصر خودرو

نخست‌وزیر پاکستان تاکید کرد:

گسترش روابط اقتصادی ایران و پاکستان با وجود تحریم‌ها

عصر بازار- نخست وزیر پاکستان گفت: با وجود تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران، امکان افزایش تعاملات اقتصادی دو کشور وجود دارد.

گسترش روابط اقتصادی ایران و پاکستان با وجود تحریم‌ها
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۷:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصربازار» به نقل از صدا و سیما، عمران خان در ادامه سفر خود به ایران عصر امروز در نشستی با نمایندگان اتاق بازرگانی تهران و فعالان اقتصادی دوکشور افزود: ایران با جمعیت 80 میلیونی و پاکستان با جمعیت بیش از 200 میلیونی خود یک ظرفیت بزرگ اقتصادی هستند که می‌توان از این ظرفیت به نفع دو کشور و منطقه استفاده کرد.
    نخست وزیر پاکستان ادامه داد: خوشبختانه ما سفر بسیار خوبی به ایران داشته‌ایم و از مهمان نوازی ایرانیان و به طور خاص روحانی رئیس جمهوری قدردانی می‌کنیم و امیدواریم که این سفر منجر به افزایش تعاملات اقتصادی دو کشور شود.

    وی با اشاره به بالا بودن میزان تبادلات تجاری کشور‌های جنوب شرق آسیا، گفت: این کشور‌ها که امروز به موفقیت‌های اقتصادی قابل توجهی دست یافته‌اند از سال‌ها پیش روابط اقتصادی خوبی با همسایگان‌شان داشته‌اند، اما متأسفانه این موضوع در کشور‌های منطقه ما و میان کشور‌هایی همچون پاکستان، ایران، افغانستان و هند چندان گسترده نیست.

    بیشتر بخوانید: تاکید وزیر صنعت، معدن و تجارت بر رفع موانع تجارت با پاکستان

    نخست وزیر پاکستان ادامه داد: در حوزه‌های مختلف به نظر می‌رسد که ظرفیت تجاری قابل توجهی میان ایران و پاکستان وجود دارد و ما باید تلاش کنیم که این امکانات را به مرحله اجرا برسانیم.

    عمران خان با اشاره به تحریم‌های اقتصادی اعمال شده علیه ایران گفت: با وجود آنکه تحریم‌ها محدودیت‌هایی به وجود می‌آورند و پاکستان نیز با مشکلات خاص خود مواجه است، اما ما تلاش می‌کنیم که راه‌حلی برای افزایش تجارت با ایران پیدا کنیم و الان زمان آن رسیده است که دو کشور در این حوزه همکاری‌های اقتصادی خود را افزایش دهند.

    برچسب ها