عصر خودرو

مشکلی در روابط تجاری ایران و پاکستان وجود ندارد

تمایل پاکستانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در میرجاوه

عصر بازار- رئیس اتاق مشترک ایران و پاکستان گفت: با تهاتر کالا و انجام مبادلات پایاپای مشکلی برای ادامه روابط تجاری بین دو کشور وجود ندارد.

تمایل پاکستانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در میرجاوه
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس، عبدالحلیم ریگی میرجاوه با اشاره به  تراز مثبت تجاری ایران و پاکستان گفت: روابط تجاری و صادرات ایران با پاکستان روند طبیعی خود را طی می‌کند اما باید یک استراتژی برای آن تعریف شود.

    وی با اشاره به ایجاد منطقه ویژه اقتصادی میرجاوه، گفت: سرمایه‌گذاران پاکستانی  برای سرمایه‌گذاری‌ مشترک در این منطقه اعلام آمادگی کرده‌اند که با راه‌اندازی این منطقه می‌توان شاهد این سرمایه‌گذاری‌ها و توسعه روابط تجاری بود.

    رئیس اتاق مشترک ایران و پاکستان در مورد وضعیت روابط بانکی بین دو کشور گفت: برای برقراری پیمان مالی دو جانبه (ریال - روپیه)  بین ایران و پاکستان  ایران پیشنهاد خود را ارائه کرده  اما پاکستان در این زمینه دغدغه دارد.

    وی با بیان اینکه نباید نگران برقراری روابط بانکی بین دو کشور بود، گفت: با تهاتر کالا بین دو کشور و ایجاد روابط تجاری پایاپای مشکلی برای ادامه روند تجاری بین دو کشور وجود ندارد.

    ریگی میرجاوه با بیان اینکه ایران کالاهای اساسی از پاکستان وارد می‌کند، گفت: برنج و گوشت از جمله کالاهایی است که از این کشور به ایران وارد می‌شود.

    وی اظهار داشت: توسعه زیرساخت‌ها از جمله توسعه جاده‌ها و خطوط راه‌آهن از الزامات توسعه روابط تجاری بین ایران و پاکستان است.

    برچسب ها