عصر خودرو

به دلیل هوای نامساعد

بندرهای غرب هرمزگان تعطیل شد

عصر بازار- معاون عملیات دریایی بنادر غرب هرمزگان گفت: به سبب نامساعد شدن وضعیت هوا، بندرهای چارک و آفتاب در غرب استان تا فردا - دوشنبه - سوم دی تعطیل است.

بندرهای غرب هرمزگان تعطیل شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، «خداداد پلاشی» افزود: در این مدت شناورهای سبک و صیادی از تردد دریایی در این محدوده خودداری کنند.
    وی بیان کرد: با این وجود مسافران و گردشگران می توانند در این مدت به وسیله «لندینگرافت» از چارک به جزیره کیش تردد کنند.
    کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی هرمزگان نیز اعلام کرد: سامانه ناپایدارتر جوی که از اواخر روز جمعه وارد استان شده بود تا آخر وقت امروز یکشنبه خارج می شود.
    «مرضیه سی سی پور» افزود: در این مدت، سرعت وزش باد جنوب غربی و شمال غربی در مناطق غربی تنگه هرمز و جزیره های خلیج فارس (جنوب و غرب قشم، هنگام، ابوموسی، تنب بزرگ و کوچک، سیری، کیش و لاوان) به بیش از 40 کیلومتر در ساعت و ارتفاع موج گاهی به بیش از 150 سانتی متر می رسد.
    وی بیان کرد: با توجه به نامساعد بودن شرایط جوی و مواج شدن دریا از عصر جمعه تا امروز یکشنبه، شناورهای سبک و صیادی و دریانوردان این استان از رفتن به دریا خودداری کنند
    کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی هرمزگان اظهار کرد: در این مدت تمهیدات لازم برای تردد به جزیره های خلیج فارس بویژه در بندرهای غربی استان هرمزگان صورت گیرد و همچنین با توجه به مواج شدن مناطق غربی و جنوبی تنگه هرمز کشتی های تجاری از تردد به سمت بنادر امارات خودداری کنند.
    سی سی پور گفت: در مناطق شرقی و نقاطی از تنگه هرمز نیز در این مدت افزایش ابرناکی احتمال رگبار پراکنده پیش بینی می شود.
    سی سی پور گفت: از روز یکشنبه به تدریج از میزان شدت باد کاسته می شود اما همچنان خلیج فارس متلاطم خواهد بود.
    چارک، بندر آفتاب، بندرلنگه و کیش جزو بندرهای غرب هرمزگان هستند.
    بندر لنگه به عنوان اصلی ترین بندرهای فعال در غرب هرمزگان، افزون بر ترانزیت کالا، فعالیت های صادراتی، وارداتی و کاپوتاژ (حمل کالا بین بندرهای داخلی) را نیز پشتیبانی می کند.
    شهرستان بندرلنگه بعد از بندر شهید رجایی و باهنر سومین بندر تجاری با پیشینه تاریخی بالا و جمعیت افزون بر 159 هزار نفر در غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان قرار دارد.
    استان هرمزگان 32 بندر فعال دارد که در بیشتر آن ها گمرک مستقر است.

    برچسب ها