عصر خودرو

هرمزگان رتبه دوم سرمایه‌گذاری در طرح‌های صنعتی کشور

عصر بازار- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان هرمزگان گفت: هرمزگان جزء استان‌هایی است که در تولیدات صنعتی، تأمین زنجیره اصلی، لجستیک و بسیاری از شاخص‌ها از شرایط بسیار خوبی برخوردار است.

هرمزگان رتبه دوم سرمایه‌گذاری در طرح‌های صنعتی کشور
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، خلیل قاسمی در تشریح این خبر اظهار کرد: سرمایه‌گذاری جوازهای تأسیس واحدهای صنعتی استان در شش‌ماهه نخست سال، رشد 3 درصدی داشته است.

    وی ادامه داد: این در حالی است که با اعلام خبر کاهش 100 درصدی  سرمایه‌گذاری در استان، در گروه‌های فضای مجازی زحمات و تلاش‌های حوزه سرمایه‌گذاری نادیده گرفته شد چراکه در آمار فوق نفت ستاره به‌عنوان یک واحد شاخص جهانی قابل تکرار برای هیچ استان و کشوری نخواهد بود.

    رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان هرمزگان تصریح کرد: در صورت حذف این مجوز سرمایه‌گذاری شاخص ، می‌توان اذعان داشت که  9 درصد سرمایه‌گذاری کل کشور در استان هرمزگان تا پایان شهریورماه 98 صورت گرفته است و این استان هم‌اکنون رتبه دوم سرمایه‌گذاری کشور را دارا است.

    قاسمی عنوان کرد: در شش‌ماهه نخست سال 245 فقره  جوازهای تأسیس صنعتی در استان صادر شده که ارزش سرمایه‌گذاری این تعداد واحدهای صنعتی بالغ‌بر 465 هزار میلیارد ریال است.

    وی خاطرنشان کرد: در صورت به بهره‌برداری رسیدن این طرح‌ها، زمینه اشتغال شش هزار و 700 نفر فراهم خواهد شد که2 درصد اشتغال کل کشور در استان هرمزگان رخ خواهد داد.

    رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان هرمزگان بیان کرد: حال با آمار فوق که برگرفته از سامانه هماهنگ وزارت صنعت، معدن و تجارت است می‌توان اعلام کرد که استان هرمزگان نه‌تنها در شاخص سرمایه‌گذاری منفی نیست بلکه رتبه دوم کشور را دارا است.

    برچسب ها