عصر خودرو

خط اعتباری نیروگاه سیریک هرمزگان باز شد

عصر بازار- مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق هرمزگان با اشاره به اینکه پیمانکار روسی نیروگاه سیریک هرمزگان هفته آینده به تهران خواهد آمد، گفت: ال‌سی نیروگاه سیریک هرمزگان باز شده و کانکس‌های اولیه برای آغاز ساخت این نیروگاه تحویل پیمانکار روسی شده است.

خط اعتباری نیروگاه سیریک هرمزگان باز شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس، حسین سلیمی درباره آخرین وضعیت نیروگاه سیریک هرمزگان که قرار است با فاینانس روسیه احداث شود، گفت: نیروگاه سیریک هرمزگان قرار است با فاینانس یک میلیارد و 200 میلیون یورویی روسیه احداث شود، بنابراین گمانه‌زنی‌های طرف روس و شرکت ایرانی انجام شده و ال‌سی نیروگاه سیریک باز شده است.

    وی با بیان اینکه هفته آینده مدیر شرکت روسی به تهران خواهد آمد، برای آغاز احداث نیروگاه سیریک هرمزگان گفت: زمینی که برای نیروگاه سیریک اختصاص یافته، 199 هکتار است و کانکس‌های اولیه تحویل پیمانکار روس شده است.

    بر اساس این گزارشنیروگاه سیریک هرمزگان با فاینانس روسیه به میزان یک میلیارد و 200 میلیون یورو قرار است در هرمزگان احداث شود.

    سلیمی با اشاره به اینکه ظرفیت اسمی نیروگاه بندرعباس 1320 مگاوات است و قدرت عملی آن 1200 مگاوات، گفت: روغن‌های آسکارل در تمام دنیا امحا می‌شود؛ بنابراین در خصوص بحث توجه به محیط زیست در نیروگاه بندرعباس مدت‌هاست که مورد توجه قرار می‌گیرد؛ به طوری که 5.5 میلیارد تومان بابت امحا ترانس‌ها و روغن‌های اسکارل در نیروگاه بندرعباس انجام شده است.

    وی افزود: راندمان نیروگاه بندرعباس 33 درصد است که طی چند ماه گذشته با برنامه‌ریزی‌های انجام شده راندمان این نیروگاه به 34 درصد رسید.

    سلیمی خاطرنشان کرد: در تابستان امسال نیروگاه بندرعباس موفق شد 150 مگاوات نسبت به تابستان سال قبل افزایش تولید داشته باشد.

    به گفته وی ظرفیت نیروگاه بندرعباس 906 مگاوات است که بعد از 12 سال موفق شدیم میزان تولید آن را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ فقط در یک واحد به 5 هزار مگاوات برسانیم.

    وی با بیان اینکه برای نیروگاه بندرعباس 30 هکتار فضای سبز ایجاد شده است، گفت:‌ اگر نیروگاه بخار بندرعباس گاز به میزان کافی تخصیص یابد، بحث محیط زیست آن بسیار در حد بالایی خواهد بود، اما در حال حاضر 70 درصد مازوت و 30 درصد گاز به این نیروگاه تحویل داده می‌شود.

    به گفته وی سوخت اصلی نیروگاه بندرعباس گاز است، اما سوخت بیشتر آن مازوت شده است. علی‌رغم این موضوع این نیروگاه آلودگی ندارد.

    برچسب ها