عصر خودرو

ایران و ترکیه ۳ تفاهمنامه در بخش کشاورزی امضا کردند

عصر بازار- ایران و ترکیه امروز با حضور وزرای کشاورزی دو کشور ۳ تفاهمنامه همکاری در بخش‌های باغبانی، دامپزشکی و توسعه زنبورداری به امضا رساندند.

ایران و ترکیه ۳ تفاهمنامه در بخش کشاورزی امضا کردند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم، محمود حجتی در نشست با همتای ترکیه‌ای خود در محل وزارت جهاد کشاورزی اظهار کرد همکاریها در بخش کشاورزی میان ایران و ترکیه باید توسعه یابد و ما معتقدیم که رقم فعلی تجارت میان دو کشور برای دو کشور همسایه مورد تایید نیست؛ البته محدودیت‌هایی درباره مسائل ارزی وجود دارد که ملت ایران و حتی ترکیه را تحت تاثیر قرار داده است.

    وی همچنین درباره تجارت ترجیحی میان دو کشور افزود: مسئول تجارت ترجیحی در کشور ما وزارت صنعت، معدن و تجارت است و ما نیز در قالب توافق موجود میان دو کشور همکاری خواهیم داشت.

    وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: باید از ملت و دولت ترکیه تشکر کرد که با وجود تحریم‌های گذشته و فشار فعلی آمریکا همواره کنار ایران بوده است.

    وی تصریح کرد: دو کشور می‌توانند در زمینه‌های مختلف از جمله دامپزشکی و قرنطینه با هم کار کنند که هم اینکه نقشه راهی برای این امر تدوین شده است،

    حجتی خاطرنشان کرد: فعالیتهای ما در زمینه باغداری نیز کماکان ادامه دارد به طوری که ما با همکاری فنی ترکیه توانستیم پیوند گردو را در کشورمان انجام دهیم.

    وزیر جهاد کشاورزی گفت: با توجه به انیکه ما تاکید داریم برخی از کالاها را در داخل کشور خودمان تامین کنیم به خاطر همین نمی‌توانیم آنها را از ترکیه وارد کنیم.

    بنابراین گزارش همتای ترکیه‌ای حجتی وزیر جهاد کشاورزی ایران نیز در این نشست گفت: وضعیت تجارت دو کشو ر با وجود اینکه با یکدیگر همسایه هستند مناسب نیست اما امیدواریم با تفاهمنامه‌هایی که امروز به امضا می‌رسد این همکاریها افزایش یابد.

    وی افزود: ما همچنین علاقه داریم که از تجربیات ایران در زمینه تولید گیاهان دارویی استفاده کنیم.

    بنابر این گزارش معاونین کشاورزی دو کشور در حضور وزرای کشاورزی سه تفاهمنامه در زمینه باغبانی، دامپزشکی و زنبورداری به امضا رساندند.

    برچسب ها