عصر خودرو

رییس سازمان چای کشور:

واردات چای تنظیم بازار منوط به خرید داخلی شد

عصر بازار- رییس سازمان چای کشور اعلام کرد: واردات چای برای تنظیم بازار با دستور وزیر جهاد کشاورزی، منوط به خرید بخشی از چای تولید داخل شد.

واردات چای تنظیم بازار منوط به خرید داخلی شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، «حبیب جهانساز» افزود: مقرر شده، با دستور وزیر جهاد کشاورزی واردکنندگان برای واردات چای مورد نیاز تنظیم بازار باید بخشی از چای تولید داخل را خریداری کنند تا نگاه تامین بازار بیشتر به سمت تامین از منابع داخلی باشد.

    رییس سازمان چای کشور اظهار داشت: اجرایی شدن این دستور به رونق صنعت چای و گردش مالی سریع‌تر کارخانجات فرآوری کمک می‌کند، ضمن آن که چای داخلی بیشتری در سبد خانوارها قرار می‌گیرد.

    جهانساز تصریح کرد: نیاز سالیانه کشور به چای خشک با احتساب ذخایر و رسوبات انباری حداکثر 100 هزار تن است و نزدیک به 30 درصد آن از طریق تولید داخل و بقیه با واردات تامین می‌شود.

    وی گفت: تمایل تجار ایرانی به واردات چای خارجی است، در حالی که مردم و تولیدکنندگان تمایل به بازار و مصرف چای داخلی دارند و از این رو رویکرد تجار باید تغییر کند.

    رییس سازمان چای کشور ادامه‌داد: اگر اولویت تجار در مورد چای یا سایر محصولات، تولید داخلی باشد، با مشکلات کمتری روبه‌رو خواهیم شد.

    برچسب ها