عصر خودرو

قیمت سیمان ۱۷% افزایش نرخ پیدا می کند

عصر بازار: دبیر انجمن صنفی کارفرمایان سیمان با توجه به گزارش ماین نیوز اعلام کرد که نرخ سیمان بعد از ماه رمضان ۱۷% افزایش خواهد یافت.

قیمت سیمان ۱۷% افزایش نرخ پیدا می کند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تامین سرمایه نوین، سوال مطرح شده این است که افزایش نرخ سیمان در وضعیت شرکت های سیمانی با توجه به رکود بازار چه تاثیری خواهد گذاشت. به عبارت دیگر با توجه به اینکه شرکت های سیمانی در حال حاضر با تخفیف سیمان می فروشند آیا می توانند سیمان خود را افزایش نرخ دهند یا برای جذب مشتری حاضر به ارائه تخفیف خواهند بود. آنچه که از صحبت های مدیران صنعت سیمان نتیجه گیری می شود این است که این افزایش نرخ بسیار به نفع صنعت سیمان بوده و حاشیه سود شرکت های سیمانی را افزایش خواهد داد.
    با توجه به خبرگزاری ماین، شیخان بیان کرده  است که  با توافقات انجام شده قرار است با صدور برگه معامله از طرف گمرک ، سیمان و کیلینکر تنها از طریق بورس صادرشود و به دنبال صدور مجوز ، قیمت کف برای سیمان تعیین می شود تا کسی نتواند پایین تر از این قیمت در بازار خرید و فروش کند و این موجب شفاف شدن قیمت ها برای کشورهای هدف شود. از شیخان سوال شد چرا تصمیم گرفته شد که صادرات سیمان منحصرا از طریق بورس انجام بگیرد، ایشان در پاسخ بیان کرد که هزینه های تولید سیمان بالاست و برای اینکه قیمت واقعی و شفاف شود و دست دلالان کشورهای همجوار از ارزان خری کوتاه شود ، به این فکر افتادیم تا قیمت سیمان را در داخل واقعی کنیم . دبیر انجمن صنفی کارفرمایان سیمان ادامه داد که سیمان در بازار کنونی در حال حاضر کیلویی 100 تومان به فروش می رسد ، در حالی که هیچ کجای دنیا چنین کالایی با  این قیمت فروخته نمی شود.
    اواخر مرداد توافقات لازم بین صنعت سیمان وگمرک برای صدور مجوز صادرات از طریق بورس آنهم با قیمت کف مشخص می شود.

    برچسب ها