عصر خودرو

حجم معاملات افت کرد؛

نمادهای بزرگ شاخص را قرمز کردند

عصر بازار- در معاملات روز جاری سهامداران بیش از ۳۳۱ میلیون سهم و حق تقدم را به ارزش ۶۰ میلیارد تومان در ۲۷ هزار نوبت معاملاتی دست به دست کردند که حجم معاملات نسبت به دیروز کاهش یافت اما طی داد و ستد های امروز برای دومین روز متوالی شاخص کل ۹۴ واحد نزول کرد.

نمادهای بزرگ شاخص را قرمز کردند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، در این روز نمادهای پالایش نفت بندرعباس ، سرمایه گذاری غدیر، پالایش نفت اصفهان، خدمات انفورماتیک و کشتیرانی با بیشترین تاثیر منفی بر شاخص ، افت 94 واحدی این متغیر را رقم زدند. به این ترتیب در پایان معاملات امروز شاخص کل به عدد 62هزار و 216 رسید.

    همچنین نمادهای بانک تجارت و بانک سینا دو نمادی بودند که بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص ثبت کردند. در این روز دو شاخص بازارهای اول و دوم نیز به ترتیب 80 و 123 واحد افت کردند.

    همچنین بیشترین حجم و ارزش معاملات نیز متعلق به نمادهای بانک ها، انبوه سازی و شیمیایی ها بودند که در صدر برترین گروه های صنعتی قرار گرفتند.

    گفتنی است در این روز سیمان سپاهان،کنتورسازی، نیروکلر، شهد، قند پیرانشهر، شیشه و گاز و قند مرودشت بیشترین رشد قیمت ها را ثبت کردند. در مقابل نمادهای لیزینگ خودرو غدیر، تامین ماسه ریخته گری، سیمان کرمان، صنایع شیمیایی فارس، پارس مینو، سرمایه گذاری نیرو و پارس خزر بیشترین کاهش قیمت را ثبت کردند.

    در جریان داد و ستدهای این روز اوراق مشارکت شهرداری سبزوار، قند قزوین، کنتورسازی، عمران و توسعه فارس، اوراق مشارکت شهرداری شیراز، قند مرودشت و بانک اقتصاد نوین سنگین ترین صف های خرید را داشتند.

    این در حالی بود که بانک کارآفرین، تهران شیمی، سیمان اصفهان، خوراک دام پارس، سرامیک سینا، فولاد خراسان سنگین ترین عرضه ها را تجربه کردند.

    همچنین امروز بانک ملت با معامله 37 میلیون سهم به ارزش 72 میلیارد ریال بیشترین حجم و ارزش معاملات را ثبت کرد.

    برچسب ها