عصر خودرو

معاون گروه مالی ملت:

سهام بیمه ما در بورس عرضه و کشف قیمت شد

عصر بازار: در پی عرضه اولیه سهام بیمه ما توسط سهامدار عمده در بازار دوم بورس ، آخرین وضعیت مالی و برنامه افزایش سرمایه شرکت در سال جاری تشریح شد.

سهام بیمه ما در بورس عرضه و کشف قیمت شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۳ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ملت بازار، دیروز 22 تیرماه سال جاری، عرضه اولیه سهام شرکت بیمه ما توسط سهامدار عمده این شرکت، گروه مالی ملت در بورس اوراق بهادار تهران انجام شد.
    معاون طرح‌ها و شرکت‌های گروه مالی ملت با اشاره به بازگشایی نماد عرضه اولیه سهام بیمه ما در بازار دوم بورس، اظهار داشت: خوشبختانه دیروز بازگشایی نماد و عرضه اولیه موفق سهام این شرکت با قیمت 2010 ریال و معامله حدود 11 میلیون سهام در بورس انجام شد. با عرضه سهام بیمه ما در بورس اوراق بهادار تهران، ارزش این بازار بالغ بر 200 میلیارد تومان رشد کرد و به 300 هزار میلیارد تومان رسید.

    مسعود غلام ‌زاده در خصوص تاریخچه ورود این شرکت به بورس، گفت: شرکت بیمه ما در تاریخ 28 آبان ماه سال 93 با هدف اجرای الزامات بانک مرکزی درخصوص واگذاری شرکت‌های زیرمجموعه بانک ملت، تداوم روند شفافیت اطلاعاتی و افزایش نقدشوندگی سهام و میزان سهام شناور توانست موافقت هیأت پذیرش بورس را جهت ورود به بورس اوراق بهادار تهران کسب کند و در اواخر سال گذشته نماد این شرکت در بورس اوراق بهادار تهران درج شد.

    وی در ادامه خلاصه‌ای از آخرین وضعیت مالی و برنامه‌های شرکت بیمه ما را اعلام کرد و گفت: شرکت بیمه ما در سال گذشته با سرمایه 100 میلیارد تومانی توانست 34.2 میلیارد تومان (342 ریال به ازای هر سهم) سود خالص محقق کند که در مجمع سالانه روز 19 اردیبهشت ماه سال جاری مبلغ 30 میلیارد تومان معادل 300 ریال به ازای هر سهم سود سهام بین سهامداران توزیع شد.

    غلام ‌زاده با اشاره به سود خالص این شرکت برای سال جاری، خاطرنشان کرد: سود خالص این شرکت برای سال 94 با فرض تحقق افزایش سرمایه پیش‌بینی شده، 57 میلیارد تومان پیش‌بینی شده است. این شرکت با حق بیمه تولیدی 334.5 میلیارد تومانی در سال گذشته توانست سهم 6/1 درصدی از بازار را کسب کند و مجموع دارایی‌های آن در پایان سال گذشته بالغ بر 577.3 میلیارد تومان بوده است.

    وی درباره برنامه افزایش سرمایه شرکت بیمه ما هم گفت: در راستای اجرای مقررات بیمه مرکزی و تصمیمات مجمع عمومی فوق‌العاده مورخ 20 آبان ماه سال 92، افزایش سرمایه بیمه ما از 100 به 250 میلیارد تومان از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران طی دو سال تصویب شد و در اختیار هیات مدیره قرار گرفت که برآورد می‌شود در نیمه دوم سال جاری این مهم محقق شود.

    معاون طرح‌ها و شرکت‌های گروه مالی ملت اهداف اصلی این شرکت بورسی در فاز دوم توسعه را افزایش هدفمند سهم شرکت از بازار از طریق ارتقای جایگاه رقابتی با استفاده از ظرفیت های موجود در مجموعه سهامداران حقوقی به عنوان یک مزیت رقابتی قابل توجه، طراحی محصولات جدید بیمه‌ای، ارتقای روزافزون جایگاه برند بیمه ما در جامعه، زمینه‌سازی برای ورود به عرصه‌های بین المللی در صنعت بیمه و ارتقای توانگری مالی شرکت همسو با اندازه پرتفوی هدف تعریف شده از طریق افزایش سرمایه و سایر راهکارهای تامین مالی و به صورت هم‌زمان مدیریت ریسک در پذیرش پرتفوی بیمه اعلام کرد.

    غلام زاده همچنین پایداری سودآوری و خلق ارزش برای سهامداران از طریق سرمایه گذاری هدفمند منابع حاصل از افزایش سرمایه در قالب پرتفوی سرمایه گذاری مطمئن تعریف شده در شرکت را از جمله مهم‌ترین اهداف شرکت بیمه ما برشمرد.

    وی درباره برنامه گروه مالی ملت در خصوص زمان عرضه‌های بعدی سهام شرکت بیمه ما خاطرنشان کرد: در روزهای آتی نیز بخش دیگری از سهام شرکت بیمه ما در جهت تکمیل تعهد عرضه سهامداران عمده، در بورس به فروش خواهد رسید.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو