عصر خودرو

در هفته گذشته رقم خورد؛

قرارداد تحویل تیر ۹۵، صدرنشین معاملات آتی سکه

عصر بازار- حجم معاملات قراردادهای آتی سکه طلا طی هفته گذشته در بورس کالای ایران به ۱۲ هزار و ۹۵۷ قرارداد و ارزش آن به بیش از یک هزار میلیارد و ۱۹۷ میلیون ریال رسید.

قرارداد تحویل تیر ۹۵، صدرنشین معاملات آتی سکه
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، طی هفته اخیر در بین سررسیدهای فعال بازار آتی سکه، بیش‌ترین حجم معاملات با 9 هزار و 154 قرارداد و ارزش بیش از 847 میلیارد و 575 میلیون ریال به قرارداد تحویل تیر سال آینده اختصاص داشت.  این در شرایطی است که سر رسید اردیبهشت ماه سال 95 با حجم 2 هزار و 337 قرارداد و به ارزش بیش از 215 میلیارد ریال در جایگاه دوم قرار گرفت.

    رتبه سوم معاملات به قرارداد آتی سکه تحویل دی با 747 قرارداد به ارزش 68 میلیارد ریال اختصاص یافت. همچنین قرارداد تحویل اسفند نیز حجم معاملات کمتری را نسبت به سایر سر رسیدها تجربه کرد و با 719 قرارداد به ارزش بیش 66 میلیارد ریال در رده آخر سررسیدهای بازار آتی سکه قرار گرفت.

    از طرفی به دلیل تعطیلی روز پنجشنبه، چهارشنبه آخرین روز معاملاتی قرار دادهای آتی محسوب می شد و قیمت ها در این روز نسبت به ابتدای هفته با رشد اندکی رو به رو شد؛ به طوری که سکه سررسید دی ماه با افزایش 0/13 درصدی با نرخ 919 هزار تومان معامله شد. سکه تحویل اسفند با قیمت 920 هزار تومان به فروش رسید که رشد 0/15 درصدی را در روز چهارشنبه به ثبت رساند. قرارداد تحویل اردیبهشت نیز با قیمت 922 هزار تومان معامله شد و افزایش0/03 درصدی را در این روز تجربه کرد. در آخر نیز سکه تحویل تیر سال آینده با قیمت 926 هزار تومان مورد معامله قرار گرفت و با رشد0/22 درصدی را نسبت به روز چهارشنبه اخیر رو به رو شد.

    رویداد جالب توجه معاملات آتی سکه طی هفته گذشته این بود که قراردادهای سکه تحویل دی و اسفند 94 با کمترین اختلاف قیمت و از روندی مشابه یکدیگر در حجم و نوسان نرخ‌ها تبعیت کردند. دو قرارداد دورتر اردیبهشت و تیر سال آینده نیز روندی مشابه را در پیش گرفتند با این تفاوت که فاصله قیمتی میان این دو سررسید بیشتر بود.

    از سویی قیمت سکه نقدی روز چهارشنبه گذشته بر خلاف متغیرهای کلیدی بر قیمت سکه یعنی طلای جهانی و نرخ ارز، تغییری را تجربه نکرد، به طوری که هر قطعه سکه تمام بهار آزادی به قیمت 910 هزار تومان رسید. نیم‌سکه نیز با قیمت 461 هزار تومان، ربع سکه با قیمت 255 و سکه یک گرمی با نرخ 166 هزار تومان در این روز به فروش رسید.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها