عصر خودرو

در جریان معاملات دیروز بورس کالا رقم خورد؛

تکروی سر رسید اسفند در بازار آتی سکه

عصر بازار- کاهش بهای طلای جهانی دیروز دوشنبه موجب شد تا قیمت سکه در بازار نقدی و آتی با نوسان رو به رو شود؛ در این بین از چهار سررسید فعال بازار آتی سکه تنها قرارداد تحویل اسفند ماه رشد قیمت را تجربه کرد.

تکروی سر رسید اسفند در بازار آتی سکه
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، حجم معاملات آتی سکه دیروز یکشنبه به 2 هزار و 692 قرارداد به ارزش بیش از 248 میلیارد ریال رسید، این در شرایطی است که این حجم طی روز یکشنبه به 2 هزار و 499 قرار داد رسیده بود که این نشان از رشد 7 درصدی حجم معاملات دارد.

    بر این اساس، دیروز به دلیل  تغییر چشم انداز مثبت برای اونس طلا و نوسان های کوچک ، از چهار سررسید فعال بازار آتی سه سر رسید منفی و سر رسید اسفند ماه مثبت شد، به طوری که سکه سررسید دی ماه با کاهش 0/05 درصدی با نرخ 918 هزار تومان معامله شد. سکه تحویل اسفند با قیمت 920 هزار تومان به فروش رسید که رشد 0/08 درصدی را به ثبت رساند. این در شرایطی است که قرارداد تحویل اردیبهشت با قیمت 920 هزار تومان معامله شد و افت 0/18 درصدی را تجربه کرد. در آخر نیز سکه تحویل تیر با قیمت 924 هزار تومان و با کاهش 0/02درصدی مورد معامله قرار گرفت.

    از سویی در بازار نقدی نیز هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در جریان مبادلات دیروز در بهای 921 هزار و 500 تومان معامله شد که نسبت به روز یکشنبه 500 تومان رشد داشته است.

    بر اساس این گزارش، قیمت هر قطعه نیم سکه، ربع سکه و سکه گرمی به ترتیب 465، 257 و 168 هزار تومان معامله شده است.قیمت نیم سکه یک هزار تومان پایین آمده اما نرخ ربع سکه و سکه گرمی ثابت باقی مانده است.

    به عقیده تحلیل گران بازارهای جهانی در شرایط کنونی نوسانات ارزش دلار آمریکا و گمانه زنی های مربوط به نرخ بهره فدرال رزرو در نشست هفته آینده تاثیر زیادی بر روند تحولات قیمت طلا در بازارهای جهانی و سکه در بازار داخلی داشته است بر همین اساس با توجه به تغییر مسیر نا گهانی متغیرهای تاثیر گذار بر قیمت طلا باید دید سکه در بازار داخلی هفته آتی را چگونه سپری می کند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها