عصر خودرو

احسان رضا پور، کارشناس بازار سرمایه

بورس به پیشواز توافق رفته

عصر بازار: یک کارشناس بازار سرمایه با توصیف حالت هیجانی بازار گفت: بورس به پیشواز توافق رفته و بازار حالت هیجانی به خود گرفته اما حجم معاملات به صورت فوق العاده بالا نرفته و این موضوع نشان دهنده وارد نشدن پول های جدید به بورس است.

بورس به پیشواز توافق رفته
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۵:۰۰

    احسان رضا پور عضو هیئت مدیره مشاور سرمایه گذاری آوای آگاه در گفتگو با عصر بازار با بیان اینکه نشان های خروج از رکود در بورس مشاهده شده اضافه کرد: اگر خروجی توافق مثبت و مورد پسند فعالان بازار سرمایه باشد می توان انتظار داشت که پول جدید و با حجم بالا که مربوط به نهاد ها و شرکت های سرمایه گذاری است به بازار سرمایه وارد شده و روند مثبت پایداری را ایجاد کند.
    وی افزود: این حجم پول، بعد از توافق و به صورت تدریجی وارد بازار سرمایه می شود چون این فرآیند زمان بر و دارای حواشی زیادی است و امکان دارد مشکلات موجود بر راه توافق موجب نوسانات بازار بشود ولی چون بستر توسعه اقتصادی در حال آماده شدن است این توافق باعث بالا رفتن تدریجی کف بازار می شود.
    رضا پور بیان داشت: اما اگر نتایج توافق مثبت نباشد و این هیجان حاصل از فعال شدن پول های داخل بازار باشد این روند مثبت نمی تواند تداوم زیادی داشته باشد و بعد از یکی دو روز بازار به تعادل می رسد.
    این کارشناس بازار سرمایه با توجه به افزایش بودجه کشور در سال آینده اظهار داشت: در انتهای سال و با توجه به افزایش بودجه که بهتر از سال جاری خواهد بود کم کم کف قیمت شرکت ها بالا می آید و انتظار می رود بازار سرمایه با رشد بیشتری که نسبت به بازارهای رقیب از آن انتظار می رود بتواند شرایط بهتری پیدا کند.
    رضا پور در خاتمه به خریداران سهام توصیه کرد: سهام داران به خرید پلکانی سهام شرکت های پر پتانسیل که از شرایط بنیادی مطلوبی برخوردار اند روی بیاورند اما به این نکته هم توجه داشته باشند که حتما اطلاعات و خبرهای پیرامون بورس را با دقت بیشتری بررسی کنند چون غیر از مسائل هسته ای تحولات بازارهای جهانی، وضعیت اقتصادی کشور چین و اتحادیه اروپا و نرخ کالا و ارز می تواند بر روی بازار تاثیر گذار باشد.

    برچسب ها