عصر خودرو

روز پر تقاضای بازار فیزیکی بورس انرژی ایران

عصر بازار- ارزش معاملات بازار فیزیکی بورس انرژی به همراه عرضه‌های مازاد معادل ۷ هزار و ۵۵۵ تن به ارزش ۸۴ میلیارد و ۹۲۱ میلیون ریال رسید.

روز پر تقاضای بازار فیزیکی بورس انرژی ایران
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار » به نقل از سنا، در جریان معاملات روز یکشنبه 15 آذر 94، در بازار فیزیکی بورس انرژی ایران در رینگ داخلی کالاهای حلال 400، 402، 410 و آیزوریسایکل پالایش نفت اصفهان و آیزوریسایکل و نفتای سنگین پالایش نفت تهران در رینگ داخلی و گاز مایع خام پالایش گاز ایلام در رینگ بین الملل مورد عرضه قرار گرفتند که کل معاملات صورت گرفته بر روی این کالاها و عرضه‌های مازاد معادل 7 هزار و 555 تن به ارزش 84 میلیارد و 921 میلیون ریال بود.

    از نکات حائر اهمیت معاملات این روز می‌توان به معامله روی تمامی عرضه‌های رینگ داخلی بازار فیزیکی و همچنین رقابت بر سر حلال 400 پالایش نفت اصفهان در رینگ داخلی اشاره کرد که طی مرحله رقابت، تقاضایی چندین برابر میزان عرضه برای آن وجود داشت.

    یکشنبه در تابلوی سلف موازی استاندارد برق بازار مشتقه نیز 9 هزار و 478 قرارداد در قالب 137 معامله و معادل با 223   هزار و 412 مگاوات ساعت به ارزش 82 میلیارد و 553 میلیون ریال مورد معامله قرار گرفت.

    در ابتدای جلسه معاملاتی این روز نمادهای بار پایه، کم‌باری، میان‌باری و بار پیک روزانه 15 دی 94 گشایش یافته و در پایان جلسه نیز نمادهای بار پایه، کم‌باری، میان‌باری و بار پیک روزانه 19 آذر 94 متوقف شدند. گفتنی است در جلسه معاملاتی این روز در سمت تقاضا 17 شرکت توزیع و در سمت عرضه نیز 12 نیروگاه تولید نیروی برق حضور داشتند.

    همچنین طی جلسه معاملاتی امروز در تابلوی سلف موازی استاندارد نفت کوره بورس انرژی ایران، در مجموع پنج نماد، 81 معامله به ارزش 891 میلیون ریال صورت پذیرفت.

    در مجموع ارزش کل معاملات این روز قریب به 168 میلیارد و 365 میلیون ریال شد.

    بورس انرژی در جلسه معاملاتی روز کاری جاری (دوشنبه 16 آذر 94)، همانند زمان مشابه در هفته‌های قبل روز پر ترافیکی را در بازار فیزیکی پیش رو خواهد داشت.

    امروز در رینگ داخلی بازار فیزیکی کالاهای آیزوفید، آیزوریسایکل، نفتای سنگین تصفیه نشده، نفتای سبک، حلال402، 404 و 410 پالایش نفت شیراز، حلال 402 پالایش نفت بندرعباس، نفتای سبک پالایش نفت تهران، نیتروژن مایع پتروشیمی مبین و برش سنگین پتروشیمی جم و در رینگ بین الملل کالاهای گاز مایع پالایش نفت آبادان به مقاصد افغانستان و پاکستان و عرضه‌های متعدد نفت‌گاز (گازوئیل) شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران به مقاصد مختلف عرضه خواهند شد که عرضه‌های نفت‌گاز به مقصدعراق از مبادی ساری و تبریز، به مقصد ترکیه پاکستان از مبادی تبریز و زاهدان و به مقصد افغانستان از مبادی ساری، مشهد و اصفهان صورت خواهد پذیرفت.

    عرضه‌های فوق در کنار معاملات مستمر قراردادهای سلف موازی استاندارد برق و نفت کوره در بازار مشتقه بازار روز آتی بورس انرژی را رقم خواهند زد.

    برچسب ها