عصر خودرو

تخلفات کارگزاری های چینی، سقوط دوباره اژدهای سرخ

عصر بازار- بزرگترین سقوط چین در پی تخلفات سه کارگزاری بزرگ این کشور رقم خورد در حالی که این اخبار، تأثیر بسزایی را در بازار این کشور برجای گذاشت.

تخلفات کارگزاری های چینی، سقوط دوباره اژدهای سرخ
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، سه کارگزاری بزرگ چین با ادعای نقض حاکمیت و تخلفات متفاوت، مورد تحقیق و تفحص قرار گرفتند.

    دو کارگزاری بزرگ با نام های کارگزاری سیتیک (CITIC) و کارگزاری گوئسن (Guosen) اواخر روز پنج شنبه هفته گذشته اعلام کردند که توسط بازرسان بورس اوراق بهادار چین تحت بررسی هستند.

    شرکت کارگزاری، های ‌تونگ (Haitong) نیز روز جمعه تایید کرد که از طرف این سازمان زیر ذره بین تحقیقات قرار گرفته است. سهام این کارگزاری پس از انتشار این خبر، کاهش یافت و در پی آن نیز، شاخص شانگهای 5.5 درصد، افت کرد و بیشترین میزان کاهش را نسبت به روزهای نزولی تابستان از آن خود کرد.

    پل گیلیس، استاد دانشگاه پکن، در این خصوص اظهار داشت: به نظر می‌ رسد که چین در صدد دستگیری بحران سازان و مجرمان اصلی رکود در بازار است. این یک قدم مهم در اصلاح بازار سرمایه چین است تا سرمایه گذاران و سایر فعالان و تمامی ناظران بازار اطمینان یابند که قانون گذاران بازار چین، در نوسانات شاخص بورس دست ندارند.

    وی ادامه داد: بازارها باید به منظور بهره ‌وری حداکثری، در مسیر عادلانه گام بردارد. این روند، در حقیقت آغاز فصلی جدید برای بورس اوراق بهادار چین است که می تواند به عنوان اهرمی برای خروج این بازار از شرایط رکودی عمل کرده و در راستای ایجاد تحول در شرایط اقتصادی چین حرکت کند.

    هنوز دامنه تخلفات این شرکت های کارگزاری منتشر نشده است و کارشناسان معتقدند بورس چین تمایلی به افشای تخلفات این شرکت ها ندارد.

    در این بین، شاخص شرکت های چینی موجود در بازار هنگ کنگ که سهام  حدود 7 شرکت کارگزاری چینی در آن وجود دارد با افت 4.9 درصدی رو به رو شد.

    ونگ چی مان، تحلیل گر ارشد کارگزاری گالکسی در چین در این خصوص بیان داشت: سهامداران از بازار عقب کشیده اند به این دلیل که از سرایت این بحران به دیگر شرکت های کارگزاری واهمه دارند. فضایی برای ارتقاء در بحث قانون گذاری و شفافیت پدید آمده است و به نظر می رسد شرکت های کارگزاری که تخلفاتی را موجب شده اند با این شرایط به وجود آمده احساس راحتی نمی کنند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو