عصر خودرو

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس :

۶هزار میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی سال آینده جذب می شود

عصر بازار- عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به جذب ۶ هزار میلیارد دلار سرمایه خارجی در سال آینده، تاثیر این سرمایه ها بر زندگی مردم را تشریح کرد .

۶هزار میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی سال آینده جذب می شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از خانه ملت ، حسن سلیمانی ، با اشاره به احکام لایحه بودجه سال 97 در زمینه جذب سرمایه گذاری خارجی اظهارداشت: با توجه به سیاست های کلانی که در قانون برنامه ششم توسعه لحاظ و در بودجه سال 97 پیش بینی شده است دولت مجاز به جذب سرمایه خارجی از طریق فاینانس، فروش اوراق مشارکت ارزی و تسهیل شرایط سرمایه گذاری بر اساس قانون جذب و حمایت از سرمایه گذاری خارجی شده است.

    عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه جذب سرمایه های خارجی در طرح ها با توجیه اقتصادی صورت می گیرد، گفت: از نظر مقررات و قوانین دولت اختیار و امکان قانونی برای جذب سرمایه گذاری و حمیات از سرمایه ها را دارد و برای حمایت از این اتفاق اقتصادی باید سازمان برنامه و بودجه و وزارت اقتصاد و دارایی تضمین های مختلفی را صورت دهند.

    نماینده مردم کنگاور با بیان اینکه برای جذب سرمایه خارجی اجازه و شرح تضمین وجود دارد، بیان داشت: شرایط صیانت و حمایت از سرمایه برای بازپرداخت و بهره گیری از آن در طرح های اولویت دار معدن، نفت و صنایع بالادستی و پایین دستی لحاظ شده است.

    سلیمانی درادامه با تاکید براینکه باید امکان حضور سرمایه گذاران داخلی و خارجی در طرح های اولویت دار فراهم شود، گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت با بازاریابی درست می تواند سمت و سوی سرمایه گذاری ها را به بخش های اصلی و مورد نیاز هدایت کند و سرمایه ها را به سمت استان های بالقوه که زیرساخت های لازم را دراختیار دارند، سوق دهد.

    وی تاکید کرد: در لایحه بودجه سال 97 به دولت اجازه داده شده است تا 6 هزار میلیاد دلار سرمایه خارجی جذب کند که اگر از امکانات و اختیارات قانونی به درستی استفاده شود این هدف محقق می شود.

    عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی به تاثیر جذب سرمایه خارجی در زندگی مردم اشاره کرد و اظهار داشت: اگر این سرمایه های جذب شود میزان اشتغالزایی افرایش، تولید ملی رونق و درآمد مردم بالاتر می رود و می توانند برای رفاه خود در زندگی به امکانات بهتری درسترسی پیدا کنند.

    برچسب ها