عصر خودرو

شنبه ۲۳ آبان؛

آمار و گزارش معاملات برق در بورس انرژی

عصر بازار: در معاملات امروز ‌شنبه ۹۴.۰۸.۲۳ در بازار برق بورس انرژی ۱۳,۴۸۷ مگاوات برق به ارزش ۱۱۴ میلیارد و ۱۸۳ میلیون ریال مورد معامله قرار گرفت که نسبت به روز معاملاتی گذشته کاهش ۱۰ درصدی را نشان می‌دهد.

آمار و گزارش معاملات برق در بورس انرژی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مبین سرمایه، از شیب نزولی میانگین وزنی قیمت (میانگین وزنی کل معاملات بارپایه روزانه نماد‌های معامله شده در بازار برق بورس انرژی) در معاملات امروز کاسته شد و کاهش 0.3 درصدی را به ثبت رساند.

    نمودار میانگین وزنی قیمت:


    همانطور که در نمودار میانگین وزنی قیمت مشخص است؛ از شیب روند نزولی قیمت پس از نفوذ به زیر 380,000 ریال کاسته شده و قیمت با شیب ملایم درحال نزدیک شدن به 370,000 ریال است.
    در معاملات امروز بازار برق بورس انرژی، در انتهای بازار رقابت بین نیروگاه‌ها، منجر به افت قیمت در اغلب سررسیدها شد و با توجه به شرایط نزولی قیمت در بازار در روزهای اخیر خریداران نیز با احتیاط بیشتری به معامله پرداخته تا درصورت تداوم روند نزولی در قیمت‌های مناسب¬تری معاملات خود را انجام دهند. بیشترین حجم معاملات مربوط به سررسیدهای نزدیک به ابطال می‌باشد.
    آمار معاملات امروز به تفکیک نماد‌های معاملاتی:


    بررسی روند نماد 13940903 :
    نمودار زیر روند قیمت در نماد بارپایه 13940903 را نشان می‌دهد. همانطور که مشخص است قیمت در ابتدای دوره روندی با ثبات در محدوده 375,000 ریال را طی کرده و سپس شیبی صعودی به خود گرفته و تا قیمت 380,000 ریال رشد کرده و در انتهای دوره روندی نزولی به خود گرفته و در محدوده 373,000 ریال قرار گرفته است.
    روند سال گذشته این نماد همانطور که در تصویر مشخص است در طول دوره روندی متغیر داشته ولی به طور کلی در بازه 320,000 تا 325,000 ریال نوسان داشته است.
    در این نماد تا به امروز 2,951 مگاوات برق مورد معامله قرار گرفته است که بیشترین حجم معاملات مربوط به معاملات 19.08.1394 با 1,077 مگاوات می‌باشد.

    روند نماد 13930903 (روند قیمتی نماد فوق در سال گذشته) :

     

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها