عصر خودرو

شاخص ۱۴ پله بالا رفت

روز آرام بورس با لیدری قندی‌ها

عصر بازار: بازار سهام امروز شاهد تحرک معامله‌گران در گروه‌های کوچک و اغلب حاضر در بازار دوم بورس بود، شاخص کل بورس با ۱۴ واحد افزایش به ۶۳ هزار و ۷۰ واحد رسید.

روز آرام بورس با لیدری قندی‌ها
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز شنبه 23 آبان ماه 94، با 14 واحد افزایش روی عدد 63 هزار و 70 واحد ایستاد.

    شاخص قیمت وزنی نیز در پایان معاملات  امروز این بازار با 5  واحد افزایش به عدد 24 هزار و 674 واحد رسید.

    شاخص سهام آزاد شناور اما با 40 واحد افت عدد 70 هزار و 168 واحد را تجربه کرد.

    شاخص بازار اول نیز در حالی با افت 50 واحدی به عدد 43 هزار و 870 واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با 376 واحد افزایش عدد 139 هزار و 482 واحد را به نمایش گذاشت.

    امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) با افت 2 واحدی روی رقم 703 واحد ایستاد.

    بر اساس این گزارش طی معاملات امروز نماد معاملاتی سه شرکت تاپیکو با 32 واحد، پتروشیمی پردیس با 23واحد و کشتیرانی ج.ا.ا با 16 واحد افزایش بیشترین تاثیر مثبت را در محاسبه شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

    در مقابل نماد معاملاتی سه شرکت مخابرات ایران با 21 واحد، سرمایه‌گذاری غدیر با 11 واحد و پالایش نفت بندرعباس با 7 واحد کاهش بیشترین تاثیر منفی را در برآورد این نماگر به دوش کشیدند.

    به گزارش فارس، ارزش کل معاملات امروز بورس تهران به بیش از 77 میلیارد تومان بالغ شد که ناشی از دست به دست شدن بیش از 297 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 31 هزار و 618 نوبت داد و ستد بود.

    طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های سیمان بهبهان، سیمان اصفهان و  فنرسازی زر از سوی ناظر بازار سهام متوقف و درعین حال نماد معاملاتی شرکت‌های کنتورسازی ایران، نیرو کلر و اوراق اجاره رایتل بازگشایی شد.

    امروز همچنین پذیره‌نویسی عمومی بیش از 22 میلیون حق تقدم خرید سهام سرمایه‌گذاری مسکن زاینده‌رود برای مدت 30 روز در فرابورس ایران آغاز شد.

    بر اساس این گزارش، معاملات امروز بازار سهام در حالی دنبال شد که واگذاری 160 میلیون سهمی بانک آینده در بازار توافقی فرابورس تنها معامله پرحجم بازار سهام بود.

    در معاملات امروز 160 میلیون سهم بانک آینده از کد حقوقی به سهامدار حقیقی روی قیمت صفر تابلو واگذار شد.

    در این سهم طی 7 روز معاملاتی (از 21 تیر ماه تا به امروز) چیزی نزدیک به 2 میلیارد برگه سهام از سوی خریدار حقیقی به قیمت 120تومان به ازای هر سهم جمع‌آوری شده است.

    امروز شلوغ‌ترین سهم بازار نیز نماد معاملاتی «شپلی» بود که با وجود عرضه‌های سنگین اغلب حقیقی این سهم اما وجود تقاضا از سوی دیگری به نوسان مثبت قیمت این سهم در روندی متعادل انجامید.

    امروز تعداد دفعات معاملات در این سهم 1344 نوبت خرید و فروش بود که پس از بانک صادرات رکورد دار پرتعدادترین معاملات صورت گرفته در روز جاری بود.

    بر اساس این گزارش، حجم معاملات بازار سهام همچنان حقیرانه و محدود بوده و این در حالی است که بازیگران خرده‌پای بازار ترجیح می‌دهند با سرازیر کردن نقدینگی خود در گروه‌های کوچک و بازار دومی به دنبال کسب نوسان‌های چند روزه باشند.

    در همین زمینه گروه قندی‌ها در سکوت رخوت‌آور تالار شیشه‌ای پیش چشم ناظران بازار سهام دوباره با تکاپوی سفته‌بازان برای شکل‌گیری صف‌های سنگین خرید فارغ از هرگونه توجیه و منطق در این گروه است.

    در سایر گروه‌های کوچک بازار نیز از جمله دارویی‌ها و برخی شرکت‌های گروه پتروشیمی نیز ارزندگی قیمت‌ها باعث اقبال معامله‌گران برای خرید سهام این شرکت‌ها شده است.

    در این بین نماد معاملاتی صنایع شیمیایی سینا با پرحجم شدن معاملات در قیمت‌های جذابی برای عبور از هدف‌های قیمتی پیش روی خود قرار گرفته است.

    بر اساس این گزارش، در گروه برقی‌ها نیز برخی خبرها از پرداخت بدهی دولت به شرکت‌هایی همچون پارس سوئیچ، گروه مپنا و ایران‌ترانسفو در غالب اوراق خزانه حکایت دارد.

    در لیزینگ ایران نیز امروز پیشنهاد هیأت مدیره این شرکت به مجمع فوق‌العاده سهامداران برای افزایش سرمایه‌ صد درصدی از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران مورد توجه قرار گرفته است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها