عصر خودرو

فائو ابزار جدیدی برای شفاف‌سازی مصرف کمک‌های مالی ارائه کرد

عصر بازار- سازمان خوارباروکشاورزی ملل متحد(فائو) ابزار آنلاین جدیدی با هدف شناخت بهتر و تحلیل جریان تسهیلات مالی در برنامه «کمک رسمی به توسعه» برای بخش‌های مرتبط با غذا و کشاورزی و در حوزه‌های موضوعی چون محیط‌ زیست، آموزش و عدالت اجتماعی ارایه کرده است.

فائو ابزار جدیدی برای شفاف‌سازی مصرف کمک‌های مالی ارائه کرد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، ایدمونیتور (AIDmonitor) نخستین ابزار آنلاین برای ترسیم تصویر کامل جریان تسهیلات کمک‌های مالی درهمه حوزه‌های توسعه‌ بوده و همچنین تنها ابزاری است که این کمک‌های مالی را از دریچه فائو و با تمرکز بر کشاورزی، امنیت غذایی، تغذیه و توسعه روستایی تحلیل می‌کند.
    ابزارمذکور داده‌های خام را از سازمان همکاری و توسعه اقتصادی(OECD)، گسترده‌ترین منبع اطلاعات برنامه «کمک رسمی به توسعه»، استخراج کرده و این داده‌ها را برای تحلیل بیش از 50 زیرحوزه مرتبط با فائو به مانند کشاورزی، شیلات، توسعه روستایی و دیگر بخش‌ها تجمیع می‌کند.
    ایدمونیتور یک ابزار پروژه محور بوده و بدین ترتیب تفکیک دقیق اطلاعات تضمین می‌شود.
    این ابزار برای حمایت از اشخاص و نهادهایی که در بخش توسعه و حوزه‌های مرتبط با فائو فعالیت دارند ارائه شده تا از تصمیم‌گیری، سیاستگذاری، پایش و همچنین پاسخگویی بر اساس مستندات، پشتیبانی کند.
    کاربران می‌توانند به داده‌های مرتبط با سال 2000 تاکنون دسترسی یافته و تحلیل‌هایی عمیق به تفکیک حوزه و زیرحوزه، اهداکنندگان، کشورها و همچنین کانال‌های تسهیلات انجام دهند. کاربران همچنین می‌توانند هم‌افزایی بین تسهیلات اعطایی و اولویت‌های توسعه‌ای کشورها را تحلیل کنند.
    ایدمونیتور همچنین می‌تواند مشخص سازد که بودجه‌ اهدایی چگونه توزیع گشته و چه نهادهایی ، کارگزاری‌های سازمان ملل، سازمان‌های دولتی دریافت کننده، سازمان‌های غیردولتی محلی و غیره پروژه‌ها را در سطح کشور یا منطقه انجام می‌دهند.
    این ابزار شاخص‌های توسعه بانک جهانی، اولویت‌های چارچوب کمک‌های توسعه‌ای سازمان ملل(UNDAF) و همچنین چارچوب‌های برنامه‌ریزی ملی فائو را با یکدیگر ادغام می‌کند.

    برچسب ها