عصر خودرو

طی معاملات روز گذشته ثبت شد؛

افت اندک قیمت ها در بازار نقدی و آتی سکه

عصر بازار: سکه در بازار آتی بورس کالای ایران و بازار نقدی دیروز سه شنبه با ادامه کاهش بهای طلای جهانی با روند نزولی قیمت به کار خود پایان داد.

افت اندک قیمت ها در بازار نقدی و آتی سکه
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، طی این معاملات هر چهار سررسید فعال بازار آتی با روند نزولی مواجه شد. بر این اساس سکه سررسید آبان ماه با افت 0/27 درصدی و با نرخ 932 هزار تومان معامله شد. سکه تحویل دی با قیمت 934 هزار تومان به فروش رسید که کاهش 0/24 درصدی را به ثبت رساند. قرارداد تحویل اسفند نیز با قیمت 938 هزار تومان معامله شد و افت 0/31 درصدی را در این روز تجربه کرد، این در شرایطی است که سکه تحویل اردیبهشت با قیمت 945 هزار تومان مورد معامله قرار گرفت و کاهش 0/31 درصدی را نسبت به روز دوشنبه اخیر تجربه کرد.

    همچنین حجم معاملات آتی سکه دیروز در بورس کالا به چهار هزار و 658 قرارداد و به ارزش بیش از 440 میلیارد ریال رسید.

    از طرفی روز گذشته قیمت سکه در بازار نقدی تحت تاثیر متغیرهای کاهش با افت نرخ روبه رو شد و با قیمت 931هزار تومان مورد معامله قرار گرفت. بهای نیم‌سکه نیز به 467 هزار تومان رسید که دو هزار تومان کاهش داشت. همچنین ربع سکه با قیمت 247 و سکه یک گرمی با نرخ 167 هزار تومان در این روز به فروش رسید.

    به عقیده تحلیل گران بازارهای جهانی قیمت طلا همچنان فشار زیادی را تحمل می کند که سرمایه گذاران بین المللی نگران آمارهای اشتغال آمریکا در روز جمعه هستند. بر این اساس هرگونه بهبود وضعیت بازار اشتغال آمریکا می تواند موجب تقویت ارزش دلار و کاهش قیمت طلای جهانی و سکه در بازار داخلی شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها