عصر خودرو

خرید تضمینی گندم به ۸ میلیون و ۸۵۰ هزارتن رسید

عصر بازار- سیف گفت: از ابتدای فصل برداشت ۸ میلیون و ۸۵۰ هزارتن گندم با ارزش بالغ بر ۱۱۵ هزار و ۷۸۰ میلیارد ریال از گندمکاران خریداری شد.

خرید تضمینی گندم به ۸ میلیون و ۸۵۰ هزارتن رسید
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از باشگاه خبرنگاران ، یزدان سیف مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ، با اشاره به آخرین وضع خرید تضمینی گندم اظهار کرد: از ابتدای فصل برداشت 8 میلیون و 850 هزارتن گندم با ارزش بالغ بر 115 هزار و 780 میلیارد ریال از گندمکاران خریداری شد.

    وی از پرداخت 100 میلیارد تومان مطالبات گندمکاران از سوی سازمان برنامه و بودجه  خبر داد و گفت: تا کنون 80 هزار و 50 میلیارد ریال معادل 70 درصد بهای گندم های تحویلی گندمکاران پرداخت و مابقی به محض تامین اعتبار به حساب کشاورزان واریز خواهد شد.

    سیف خوزستان با یک میلیون و 353 هزار و 600 تن،گلستان یک میلیون و 105 هزار و 522 تن، فارس 900 هزارتن،کرمانشاه 646 هزار و 289 تن و کردستان با 520 هزارتن از استان های برتر تولیدکننده گندم به شمار می رود.

    معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه خرید تضمینی گندم از مناطق سردسیر ادامه دارد، افزود: خرید تضمینی گندم از گندمکاران تا آخرین تحویل محموله های گندم به مراکز خرید ادامه دارد.

    مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی با اشاره به اینکه برداشت کلزا به اتمام رسیده است، بیان کرد: از ابتدای فصل برداشت 180 هزار و 891 تن کلزا از کشاورزان خریداری شد که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته با رشد 270 درصدی روبرو بوده است.

    وی با اشاره به اینکه تا کنون 15 هزارتن گلرنگ و آفتابگردان از کشاورزان خریداری شده است، گفت: برداشت سویا از دو هفته آینده در کشور آغاز خواهد شد که پیش بینی می شود امسال حدود 150 تا 200 هزارتن سویا خریداری شود.

    سیف با اشاره به آخرین وضع مطالبات دانه های روغنی تصریح کرد: مجموع بهای خرید دانه های روغنی 500 میلیارد تومان که 97 درصد این میزان به حساب کشاورزان واریز شده است.

    به گفته مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی پیش بینی می شود که خرید تضمینی دانه های روغنی به 350 تا 400 تن برسد.

    برچسب ها