عصر خودرو

گزارش روز؛

عرضه های پر حجم گروه بیمه ای

عصر بازار: اکثر نمادهای بازار طبق پیش بینی بعد از شروعی متعادل، کم حجم و منفی دنبال شدند که علیرغم موارد اشاره شده در گزارشات گذشته، قرار داشتن درآخرین روز کاری هفته مزید برعلت بود.

عرضه های پر حجم گروه بیمه ای
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، گروه خودرویی در اواخر بازار و بازگشایی نماد خودرو با افزایش تقاضا مواجه شدند که در این بین قطعه سازان با اقبال بیشتر، اکثرا مثبت به کار خود پایان دادند. گروه لیزینگی اکثرا متعادل و گروه حمل و نقل اکثرا متعادل و منفی دنبال شدند. در اواخر بازار شرکت ایران خودرو با توجه به اعلام تعدیل منفی 74 درصدی با افت حدود 5 درصدی مورد بازگشایی قرار گرفت و افت 23 واحدی شاخص کل را ایجاد کرد.

    گروه بیمه ای که روز گذشته بواسطه گزارشات مناسب و همچنین تعدیل مثبت بیمه دانا با اقبال کوتاه مدتی، جهش قیمتی و صف خرید مواجه شده بودند امروز اکثرا به دلیل قرار داشتن در سطوح مقاومتی ( همچون دانا 145، البرز 125 و آسیا 130 تومان) و در تکمیل الگوهای تکنیکی با عرضه های به مراتب بیشتری مواجه شدند و بعد از شروعی مثبت، متعادل و حتی نوسانات منفی را نیز تجربه کردند که در این بین معاملات پرحجم و مثبت نماد البرز چشم نوازی می کرد. گروه بانکی و سرمایه گذاری اکثرا متعادل دنبال شدند اما معاملات مثبت نمادهای وخاور، وبانک و جابجایی بلوک 33 میلیون سهمی واتی نمایان تر بود.

    بانک شهر در حالی برنامه افزایش سرمایه از 790 به 1600 میلیارد تومانی را دنبال می کند که حسین محمدپور زرندی از دریافت مجوز مرحله سوم ارزی خبر داد و اعلام کرد: حدود یک سال پیش این بانک موفق به دریافت مجوز مرحله دوم فعالیت های ارزی شد و توانست مانند بسیاری از بانک های مطرح کشور، علاوه بر سایر فعالیت های ریالی، افتتاح حساب ارزی، حوالجات ارزی، واردات و صادرات کالا را نیز انجام دهد.

    اکثر گروه پتروشیمی معاملاتی متعادل و مثبت را تجربه کردند تا جایی که نمادهای شکربن و وپترو با افزایش تقاضا و صف خرید مواجه شدند. نماد شپلی علیرغم عرضه حقوقی بانک پارسیان و به دلیل خبر افزایش سرمایه با صف خرید پرحجمی دنبال شد و نمادهای کوچک گروه با شرایط بنیادی نامطلوب همچون شمواد و شسینا همچنان با صف خرید به کار خود پایان دادند. هلدینگ صنایع پتروشیمی خلیج فارس با توجه به لغو مجامع عمومی عادی سالیانه و فوق العاده، متعادل و مثبت به گردونه معاملات بازگشت که در این بین حمایت های سهامدار عمده مزید بر علت شد و از افت آن جلوگیری کرد.

    گروه پالایشگاهی با توجه به معاملات منفی نماد شبندر و در سایه گزارشات منفی و مبهم، اکثرا منفی دنبال شدند که در این بین تعدیل منفی 20 درصدی نفت بهران و 35 درصدی نفت سپاهان عمدتا به دلیل کاهش ارزش فروش و افزایش هزینه های مالی سبب تشکیل صف فروش نماد شسپا شده است و احتمالا بازگشایی منفی را برای نماد شبهرن در پی داشته باشد.

    مثبت های گروه سیمانی یک روز بیشتر تداوم نداشت و بعد از شروعی مثبت، اکثرا متعادل و منفی در کنار گروه ساختمانی به کار خود پایان دادند که در این بین معاملات مثبت نمادهای آ س پ، وتوس، سقاین، سفارس و سخوز نمایان تر بود همچنین نماد ساراب بعد از تعدیل منفی 27 درصدی با افت حدود 8.5 درصدی مورد بازگشایی قرار گرفت.

    در بازارهای بین المللی قیمت های فلزات پایه، فلزات گران بها و نفت بدون تغییر محسوسی و با کاهش دامنه نوسان و بیشتر تثبیت قیمت ها دنبال شدند و از شرایط انتظار و جو احتیاط سرمایه گذاران حکایت داشتند. فسرب، ذوب، فزرین، فنوال و فولای نمادهای مثبت گروه فلزی و معدنی و بقیه اکثرا متعادل دنبال شدند که گروه سنگ آهنی همچنان با فشار فروش به مراتب بیشتری مواجه بودند و افت قیمتی بیشتری را تجربه کردند در اواخر فولاد مبارکه اصفهان پس از برگزاری مجمع عمومی فوق العاده مبنی بر تصویب افزایش سرمایه با افت حدود 3 درصدی مورد بازگشایی قرار گرفت و رشد 48 واحدی شاخص کل را ایجاد کرد.

    در گروه های ماشین آلات، تجهیزاتی و برقی، نمادهای بسویچ، بکاب، فاما، تکمبا و تکشا مثبت و بقیه اکثرا متعادل دنبال شدند.
    در گروه های قندی، غذایی، کاشی و سرامیک، کانی های غیر فلزی، لاستیک سازی و دارویی، دومین روز منفی گروه بتا منفی قندی را علیرغم دادوستدهای منفی کل بازار نظاره گر بودیم اما نمادهای قصفها و قپیرا همچنان رشد قیمتی را تجربه کردند و نماد قجام بعد از بازگشایی مثبت 47 درصدی روز گذشته، امروز نیز با رشد حدود 7 درصدی به کار خود پایان داد تا کام سهامداران را بیش از پیش شیرین کند.
    نماد کماسه علیرغم عرضه مکرر حقوقی سرمایه گذاری ملی ایران همچنان با صف خرید به کار خود پایان داد. فروش های شرکت فرآورده های نسوز قشم (یکی از سهامداران عمده شرکت) در نماد تازه وارد کتوکا علاوه بر افت قیمتی به جو بی اعتمادی عرضه اولیه ها دامن زده و سریال ناکامی عرضه های اخیر را پررنگ تر کرده است. شرکت لبنیات پاک تعدیل منفی 40 درصدی عمدتا به دلیل افزایش هزینه های مالی و کاهش فروش را رونمایی کرد اما به دلیل عدم انطباق درخواست های خریدارن و فروشندگان، بازگشایی اش به روز کاری آینده موکول شد. تعدیل مثبت 13 درصدی شرکت ایران کیش و پوشش مناسب 68 درصدی 6 ماهه عمدتا به دلیل افزایش حجم فروش و میزان تراکنش ها از شرایط مطلوب آن و گروه آی تی حکایت دارد و سبب معاملات مثبت آنها شد تا جایی که نمادهای رانفور و مفاخر صف خرید شدند. شرکت تولید مواد اولیه دارویی البرز (دبالک)جهت برگزاری مجمع عمومی فوق العاده صاحبان سهام متوقف شد.
    در پایان معاملات امروز شاخص کل علیرغم جو منفی اکثر نمادها و متاثر از معاملات مثبت نمادهای فولاد و فارس با رشد 5.47 واحدی به ارتفاع 62,928.50 واحدی رسید که در این بین نمادهای خودرو و تاپیکو بیشترین تاثیر منفی را داشتند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها