عصر خودرو

نزولی شدن دوباره بورس پس از ۸ روز کاری

عصر بازار: در جریان معاملات امروز بورس اوراق بهادار، شاخص کل با ۳۸۲ واحد ریزش در مسیر نزولی قرار گرفت و گروه‌‌های سایر معادن و قند و شکر بیشترین بازدهی را در بازار امروز داشتند.

نزولی شدن دوباره بورس پس از ۸ روز کاری
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار»، شاخص کل بورس اوراق بهادار امروز پس از 8 روز کاری که روند مثبت داشته و حتی مرز کانال 63 هزار واحد را نیز شکسته بود، دوباره درگیر حرکت نزولی شد. در پایان ساعت معاملات امروز، ارزش بازار بالغ بر 271 هزار میلیارد تومان بود.

    در بازار امروز شاخص کل با 382 واحد ریزش، در رقم 62 هزار و 792 واحدی متوقف شد و شاخص هم وزن نیز که نشان‌دهنده حرکت جمعی سهام بازار است، با 47 واحد ریزش مواجه شد.
    نماد «کگل» بیشترین تاثیر مثبت را در بازار امروز از آن خود کرد، در حالی که توان منفی کردن شاخص کل توسط نمادهای «پارسان»، «شبندر»، «وبملت»، «وتجارت»، «شپنا» و «تاپیکو» بیشتر از توان مثبت‌سازی «کگل» بود.
    همچنین در بازار امروز نمادهای «قشرین» و «کماسه» بیشترین صف‌های خرید را به خود اختصاص دادند، در حالی که در نمادهای سیمانی «سقاین» و «سصفها» طولانی‌ترین صف‌های فروش مشاهده شده است.
    در جریان معاملات امروز، پس از گروه تک سهم سایرمعادن که بیش از 4.3 درصد بازدهی مثبت داشت، شاخص گروه قند و شکر با 1.6 بازدهی مثبت بیشترین بازدهی مثبت را ثبت کرد. از سوی دیگر در گروه محصولات فلزی و فرآورده ‌های نفتی به ترتیب بازدهی منفی 3 و 2.3 درصد به چشم می‌خورد.

    در فرابورس نیز همچون بورس اوراق بهادار، شاخص کل حدود 1 واحد ریزش داشت. در این بازار نماد «مارون» بیشترین تاثیر مثبت را در شاخص داشت و پس از آن نمادهای «شتران»، «پترول» و «ذوب» تاثیرگذاری منفی در آیفکس داشتند.
    معاملات سوم آبان‌ماه فرابورس ایران با خرید و فروش 58 میلیون ورقه بهادار در 9 هزار و 777 نوبت به ارزش 548 میلیارد و 410 میلیون ریال به پایان رسید و آیفکس در پایان معاملات امروز با کاهش یک واحدی نمایانگر عدد 700 شد.
    معامله‌گران فرابورسی بیشترین حجم معاملات خود را در روز جاری به داد و ستد 10 میلیون و 610 هزار سهم بانک دی اختصاص دادند و بیشترین ارزش معاملات به میزان 24 میلیارد و 570 میلیون ریال به نام سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی ثبت شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها