عصر خودرو

مدیر شرکت گازی یونیپر آلمان:

همه تحریم‌های آمریکا علیه کشورها بر مبنای منافع اقتصادی این کشور است

عصر بازار- مدیر اجرایی شرکت گازی بزرگ یونیپر آلمان گفت: اتحادیه اروپا باید در زمینه یافتن منابع جدید تأمین گاز موردنیاز خود قدم بردارد، چرا که آمریکا در حال تسلط بر بازار گاز اروپاست و تحریم‌هایی اعمال می‌کند بر مبنای منافع اقتصادی استراتژیک است.

همه تحریم‌های آمریکا علیه کشورها بر مبنای منافع اقتصادی این کشور است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس ، کلاوس اسشافر مدیرعامل شرکت گازی بزرگ یونیپر آلمان اعلام کرد: اتحادیه اروپا باید به دنبال منابع جدید تأمین گاز موردنیاز خود باشد و آمریکا نیز بر مبنای استراتژی تعیین‌شده خود هر روز اقدامات بیشتری در راستای نفوذ به بازار اروپا انجام می‌دهد.

    وی ادامه داد: دلیل اصلی تحریم‌های آمریکا علیه کشورها منافع اقتصادی استراتژیک این کشور است که اصلی‌ترین این منافع تسلط آمریکا بر بازار انرژی جهان است.

    شرکت یونیپر آلمان جزو 5 شرکت اروپایی است که در پروژه خط لوله انتقال گاز روسیه به آلمان موسوم به "نورد استریم" سرمایه‌گذاری کرده است.

    قرار است با اجرای خط لوله جدید انتقال گاز  موسوم به "نورد استریم 2" ظرفیت انتقال گاز روسیه به آلمان با رسیدن به رقم 55 میلیارد مترمکعب در سال به دو برابر افزایش یابد.

    اسشافر معتقد است گازی که اروپا از آمریکا دریافت می‌کند 50 درصد گران‌تر از قیمت گاز مبنا در اروپاست و هیچ کس تمایل ندارد این قدر برای گاز پول دهد.

    هفته گذشته دونالد ترامپ قانون اعمال تحریم‌های جدید علیه صنعت نفت و گاز روسیه را امضا کرد.

    تحریم‌های جدید به دولت آمریکا اجازه می‌دهد تا شرکت‌های اروپایی که در پروژه‌های انرژی روسیه سرمایه‌گذاری می‌کنند را مجازات کند.

    مقامات ارشد آلمان اعلام کردند در صورتی که این تحریم‌ها به منافع شرکت‌های اروپایی آسیب بزند، اقدامات تلافی‌جویانه علیه آمریکا اتخاذ خواهند کرد.

    ترامپ به دنبال سلطه آمریکا بر بازار جهانی انرژی است و اولین محموله LNG این کشور نیز در ماه ژوئن به اروپا صادر شد.

    برچسب ها