عصر خودرو

خرید تضمینی ۱۹ هزار تن گندم از کشاورزان پلدشتی

عصر بازار- مدیرجهاد کشاورزی پلدشت گفت: ۱۹ هزار تن گندم از کشاورزان این شهرستان از آغاز فصل برداشت تاکنون خریداری شده است.

خرید تضمینی ۱۹ هزار تن گندم از کشاورزان پلدشتی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا ،علی اصغرزاده افزود: خرید محصول گندم شهرستان با همکاری سازمان تعاون روستایی و شرکت غله و خدمات بازرگانی استان، 6 مرکز مربوط به سازمان تعاون روستایی و یک مرکز سیلوی آران دشت و کارخانه تعاونی 13 ماکو مربوط به شرکت غله و خدمات بازرگانی انجام می شود.
    وی بیان کرد: 9 هزار هکتار زمین دیم و آبی شهرستان زیر کشت گندم بوده که پنج هزار هکتار زمین آبی و چهار هزار هکتار زمین دیمی است.
    مدیرجهاد کشاورزی پلدشت اضافه کرد: پیش بینی می شود 23 هزار تن گندم توسط مراکز خریداری شود.
    اصغرزاده با اشاره به اینکه قیمت خرید هر کیلو گندم 13 هزار ریال است، گفت: چک لیست پرداخت گندم کشاورزان به صورت روزانه استخراج و جهت پرداخت وجه به بانک کشاورزی تحویل می شود.
     آذربایجان غربی دارای 800 هزار هکتار اراضی زراعی و باغی است که سالانه افزون بر 50 درصد این اراضی به کشت محصولات زراعی مانند گندم، جو و کلزا اختصاص می یابد.
    شهرستان پلدشت 17 هزار هکتار اراضی قابل کشت دارد و دشت شیبلوی این شهرستان بزرگترین منطقه کشت محصول هندوانه در شمال غرب کشور است.
    پلدشت در شمال آذربایجان غربی و در ساحل رودخانه ارس واقع شده است.
    برخلاف سایر غلات ، گندم را می‌توان از طرق مختلف از جمله در تهیه نان ، بیسکویت ، شیرینی ، کیک ، اسپاگتی ، ماکارونی و... مورد مصرف قرار داد، از گندم در صنایع کاغذ سازی، چسب سازی و همچنین در تهیه پودرهای لباسشویی هم استفاده می‌گردد، از سبوس و کاه آن نیز به عنوان خوراک دام استفاده می‌کنند، انواع مختلف گندم برای مصارف مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند، مثلا گندمهای نرم بهاره یا پاییزه برای مصرف در صنایع بیسکویت سازی، شیرینی‌پزی و کیک‌پزی مناسب هستند در حالی که از گندمهای سخت پاییزه و بهاره در نانوایی استفاده بیشتری دارند.

    برچسب ها