عصر خودرو

اصغرزاده مطرح کرد؛

سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های معدنی با مشارکت بخش خصوصی

عصر بازار- مدیریت اکتشاف ایمیدرو گفت: در تلاشیم با تولید داده‌های با کیفیت، سرمایه گذاران بخش خصوصی را تشویق به همکاری کنیم.

سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های معدنی با مشارکت بخش خصوصی
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، علی اصغرزاده مدیریت اکتشاف ایمیدرو گفت: عمر معادن موجود در حال اتمام است و ضرورت دارد به فکر احداث معادن جدید باشیم و این موضوع نقش اکتشاف را پررنگ تر می‌کند.

    وی در ادامه با بیان اینکه برای اکتشاف یک معدن بزرگ یک دوره ده ساله نیاز است، افزود: ما درحال حاضر 250 هزار متر مربع را در پروژه اکتشاف قرار داده‌ایم و این موضوع با اولویت مناطق محروم است، چراکه متاسفانه در سال های گذشته به دلیل مشکلات و کمبود امکاناتی که در این مناطق وجود دارد، به آن توجه زیادی نشده است.

    اصغر زاده تصریح کرد: در سنگان یک پهنه 12 هزار کیلومتری جدید را مورد بررسی قرار دادیم که در نتیجه 39 محدوده جدید کشف شد، که 26 محدوده به بخش خصوصی واگذار شد و باقی در اختیار ایمیدرو قرار گرفت.

    مدیریت اکتشاف ایمیدرو با اشاره به اینکه به دنبال راهی برای واگذاری بیشتر به بخش خصوصی هستیم، تاکید کرد: بیش از 400 آنومالی جدید پیدا کرده‌ایم و در زمینه طلا ،مس، سرب ، روی و حتی لیتیوم به اکتشافات جدیدی دست یافته ایم و سعی داریم با برگزاری دوره های جدید آموزشی، میزان دانش اکتشافی کشور را بالا ببریم.

    وی همچنین در پایان بیان کرد: تلاشمان این است که با تولید داده های با کیفیت ، شفافیت لازم را در مورد محدوده‌های اکتشافی ایجاد کرده تا سرمایه گذاران بخش خصوصی را تشویق به همکاری کنیم.

    برچسب ها