عصر خودرو

با جذب سرمایه ۳۹ میلیارد دلاری چین در لندن انجام شد ؛

جذب سرمایه‌گذاری خارجی در پروژه‌های اولویت‌دار توسط بریتانیا

عصر بازار- طبق اعلام آقای صادق خان، شهردار لندن قرار است سرمایه گذاران خارجی از کشور چین پروژه خط آهن شمال به جنوب شهر لندن را اجرایی نمایند. طبق برآوردهای انجام شده این پروژه ارزشی بالغ بر ۳۰ میلیارد پوند معادل ۳۹ میلیارد دلار دارد.

جذب سرمایه‌گذاری خارجی در پروژه‌های اولویت‌دار توسط بریتانیا
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از پایگاه خبری اقتصاد مقاومتی ، مقامات شهر لندن اعلام کرده اند که بر سر سرمایه گذاری 39 میلیارد دلاری چین برای ساخت یک خط آهن جدید در این شهر به توافق رسیده اند.

    طبق اعلام آقای صادق خان، شهردار لندن قرار است سرمایه گذاران خارجی از کشور چین پروژه خط آهن شمال به جنوب شهر لندن را اجرایی نمایند. طبق برآوردهای انجام شده این پروژه ارزشی بالغ بر 30 میلیارد پوند معادل 39 میلیارد دلار دارد.

    پروژه ساخت خط آهن شمال به جنوب شهر لندن مدتها بود که از سوی مقامات این شهر در نظر گرفته شده بود اما به دلیل کمبود منابع مالی اجرای آن به تعویق افتاده بود. برخی از فعالین کسب و کار شهر لندن نیز نگران این موضوع بودند که دولت این کشور با وجود کمبود منابع داخلی بخواهد با ایجاد کسری بودجه منابع لازم برای این طرح را تأمین نماید.

    بخش عمده درآمد دولت های محلی و دولت فدرال بریتانیا از طریق اخذ مالیات از مردم این کشور تأمین میشود و مسئولین نیز در قبال نحوه هزینه کرد منابع عمومی به مردم پاسخگو هستند.

    برای این منظور مقامات شهر لندن تلاش کرده اند تا سرمایه های خارجی را برای تکمیل برنامه های خطوط ریلی خود جذب نمایند. در نهایت سرمایه گذاران چینی و مقامات شهر لندن به توافق رسیده اند تا با سرمایه های چینی خط ریلی شمال به جنوب شهر لندن تکمیل شود.

    جذب سرمایه گذاری های خارجی در پروژه های اولویت دار داخلی یکی از راه های مناسب تأمین مالی پروژه های زیرساختی در کشورهاست. برای همین منظور کشورها در جذب سرمایه گذاری های خارجی تلاش میکنند آن ها را به سمت سرمایه گذاری در پروژه های اولویت دار که خود قادر به انجام آن نیستند سوق دهند؛ چراکه در غیر اینصورت سرمایه گذاران خارجی ترجیح میدهند در پروژه هایی که سود بیشتری برای آن ها دارد و لزوما منافع چندانی برای اقتصاد کشورها ندارد، وارد شوند.

    برچسب ها