عصر خودرو

قیمت اوراق تسهیلات مسکن دوباره بالا رفت

عصر بازار: در حالی که بهای اوراق تسهیلات مسکن مدتها روند نزولی در پیش گرفته و تا قیمت ۶۱ هزار تومان عقب نشینی کرده بود، مجددا روند صعودی خود را آغاز کرد و تا محدوده ۷۰ هزار تومان رشد کرد.

قیمت اوراق تسهیلات مسکن دوباره بالا رفت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، قیمت اوراق تسهیلات مسکن که مدتها به دلیل رکود حاکم در بخش مسکن و کاهش احتمالی نرخ سود سپرده بانکی روند نزولی به خود گرفته و تا محدوده 61 هزار تومان افت کرده بود، از چهارشنبه گذشته و بعد از اظهارات مربوط به جهش اقتصادی روند صعودی خود را آغاز کرد و مجددا به محدوده 70 هزار تومان برگشت.

    به این ترتیب بررسی وضعیت اوراق تسه نشان می‌دهد که روند صعودی تمامی قراردادهای این اوراق از روز چهارشنبه 22 مهر ماه و بعد صحبت های رئیس جمهور در خصوص جهش اقتصادی و ارائه تسهیلات به بانکها برای تقویت طرف تقاضا آغاز شده و قیمت این اوراق با فاصله گرفتن از محدوده 60 هزار تومان به محدوده 70 هزار تومان رسیده است.

    بر این اساس در هفته معاملاتی جاری اغلب تسه‌ها از قیمت های 60 هزار تومان فاصله گرفتند و در قیمت های بالاتری معامله شدند؛ به طوری که در هفته جاری قیمت "تسه" تیر، مرداد و شهریور از قیمت 63 هزار تومان در 21 مهر ماه، به قیمت 69 هزار تومان در معاملات امروز رسید و تسه اردیبهشت 1394 در قیمت‌های 68 هزار تومان معامله شد.

    در این میان تسه‌های سال گذشته نیز با رشد قیمت مواجه شدند و به قیمت‌های 68 هزار تومان رسیدند به طوری که تسه مهر، آبان، دی و اسفند ماه از محدوده 60 تا 62 هزار تومان در روز سه شنبه گذشته، در قیمت های 68 هزار تومان معامله شدند و اما تسه های تابستان نیز همانند سایر تسه ها روند صعودی طی کردند؛ به طوری که تسه شهریور ماه از 61 هزار تومان به 68 هزار تومان رسید و تسه مرداد نیز در قیمت 69 هزار تومان داد و ستد شد؛ تسه تیر ماه نیز به 68 هزار تومان رسید.

    در این میان تسه‌های ماه‌های فروردین، اردیبهشت و خرداد نیز بعد از رشد قیمت در هفته جاری در قیمت های 68 هزار تومان معامله شدند و تسه فروردین ماه نیز به قیمت 69 هزار تومان رسید.

    با این اوصاف حالا باید منتظر واکنش بورس به خبر افزایش سقف وام مسکن بود و دید که قیمت اوراق تسهیلات مسکن چه روندی را در پیش خواهد گرفت.

    بر اساس این گزارش، اوراق تسهیلات مسکن اوراقی است که متقاضیان استفاده از انواع تسهیلات مسکن باید در ازای هر 500 هزار تومان، یک برگه حق تقدم تسهیلات مسکن خریداری کرده و به بانک مسکن ارائه کنند، یعنی برای دریافت وام 45 میلیونی مسکن باید 90 ورقه حق تقدم تسهیلات با در نظر گرفتن قیمت 68 هزار تومانی به مبلغ شش میلیون و 120هزار تومان خریداری شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها