عصر خودرو

دیروز در معاملات آتی سکه؛

موج کاهش بهای اونس به تالار نقره ای رسید

عصر بازار: قیمت طلا در بازارهای جهانی در ساعات پایانی معاملات روز جمعه تحت تاثیر افزایش ارزش دلار آمریکا با کاهش روبرو شد که همین موضوع افت بهای سکه در بازار آتی و نقدی را به دنبال داشت.

موج کاهش بهای اونس به تالار نقره ای رسید
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، قیمت هر اونس طلا در بازارهای بین المللی روز گذشته با 9/60 دلار کاهش به کمتر از 1178 دلار رسید که این کاهش قیمت موجب افت قیمت در بازار سکه نقدی شد.

    بر این اساس سکه نقدی هم پای نزول بهای اونس طی روز شنبه کاهش یافت و با قیمت 948 هزار تومان به فروش رسید، این در شرایطی است که در روز پنج شنبه گذشته روند سکه تحت تأثیر طلای جهانی و دلار داخل عمدتاً مثبت بود.

    به این ترتیب سکه در بازار نقدی طی این روز بر خلاف انتظار فعالان، کاهش بیش از سه هزار تومانی را نسبت به پنج شنبه اخیر شاهد بود.

    از طرفی در پایان معاملات این ارزش نیم سکه بر 474 هزار تومان و ربع و سکه یک گرمی بر 253 و 170 هزار تومان قرار گرفت.

    این در شرایطی است که آتی سکه نیز با روند کاهشی قیمت رو به رو شد، به طوری که سکه سررسید آبان ماه با افت 0/69 درصدی با نرخ 938 هزار تومان معامله شد. سکه تحویل دی با قیمت 935 هزار تومان به فروش رسید و کاهش 0/8 درصدی را تجربه کرد. قرارداد تحویل اسفند نیز با قیمت 939 هزار تومان معامله شد و افت 0/88 درصدی را به ثبت رساند. در آخر نیز سکه تحویل اردیبهشت با قیمت 948 هزار تومان مورد معامله قرار گرفت و کاهش 1/12 درصدی را تجربه کرد.

    همچنین حجم قراردادهای آتی سکه نیز طی اولین روز از هفته در بورس کالای ایران به سه هزار و 265 قرارداد و به ارزش بیش از 309 میلیارد ریال رسید.

    از سویی ابهام در زمان دقیق افزایش نرخ بهره در حالی همچنان بازار طلا را درگیر خود کرده که تحلیلگران اقتصادی و فعالان بازار گمانه زنی های مختلفی را در خصوص تصمیم احتمالی فدرال رزرو مطرح کرده اند و حتی مقامات ارشد فدرال رزرو نیز اظهارات ضد و نقیضی را مطرح کرده اند.

    در شرایط کنونی سطح مقاومتی طلا 1190 دلار و سطح حمایتی 1177 دلار است که کارشناسان اقتصادی بهترین فرصت برای سرمایه گذاری را زمانی می دانند که اونس سطح حمایتی را بشکند.

     

     جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها