عصر خودرو

یک تیر و دو نشان ایرباس

عصر بازار- ایرباس طرح‌های خود برای ارتقای سوپرجامبوی خود، A۳۸۰ را با بالچه‌های مخصوص صرفه جویی در مصرف سوخت رسمی کرد. این غول هواپیماسازی با این کار به دنبال احیای فروش این مدل پرچم‌دار خود است.

یک تیر و دو نشان ایرباس
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر ،  این اضافه عرض بال 4.7 متری(15 فوتی) به همراه اصلاحاتی که در بال‌ها صورت گرفته است کارایی را به اندازه 4 درصد بیشتر می‌کند. ایرباس در بیانیه‌ای با ذکر این مطلب هواپیمای ارتقا یافته را «A380 پلاس» نامید.

    این موارد به علاوه طرح اصلاح شده کابین که در آوریل معرفی شد و باعث ایجاد جا برای 80 مسافر بیشتر می‌شد، هزینه کل به ازای هر صندلی را نسبت به مدل موجود 13 درصد کاهش می‌دهد. به این ترتیب بیشینه وزن برخاست هواپیمای جدید به 578 متریک تن افزایش یافت که این به آن اجازه می‌دهد بتواند چیدمان متراکم‌تری از مسافر و بار را حمل کند، ویا با چیدمان 550 صندلی با سه سطح کیفیت مدل موجود، 300 مایل هوایی به برد هواپیمای جدید اضافه می‌شود.

    رییس فروش ایرباس جان لی‌هی می‌گوید: ایرباس A380 پلاس یک راه بهینه برای ارائه محصولی دارای اقتصادی بهتر و کارایی و عملکردی بهبود یافته است. هزینه حفظ و نگهداری هواپیما هم با افزایش فواصل زمانی چک شدن‌های تعمیراتی کاهش یافته است.

    A380 پلاس ممکن است اصلا آن ارتقای نو و جدیدی (که اصطلاحا به آن «نئو» می‌گویند) نباشد که بزرگترین مشتری ایرباس امایرتس به دنبال آن بود اما هنوز می‌تواند برای جذب این شرکت هوایی دوبی برای خرید 20 هواپیمای سوپرجامبو کافی باشد.

    این ارتقاها در نمایشگاه هوایی پاریس در شرایطی معرفی شدند که اگر ایرباس نتواند امسال قراردادی برای A380 به دست آورد، تحت فشارهای وارده مجبور می‌شود نرخ تولید آن را از سال 2018 به کمتر از یک فروند در ماه کاهش دهد.

    برچسب ها