عصر خودرو

پرداخت تسهیلات کرونایی شرکت‌های هواپیمایی به کجا رسید؟

عصر بازار-دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی گفت: هنوز زمان و نحوه پرداخت تسهیلات به شرکت‌های هواپیمایی مشخص نشده است.

پرداخت تسهیلات کرونایی شرکت‌های هواپیمایی به کجا رسید؟
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از میزان، مسعود اسعدی سامانی درباره آخرین وضعیت حمایت‌های دولت از شرکت‌های هواپیمایی گفت: زمان و نحوه پرداخت تسهیلات به شرکت‌های هواپیمایی که به دلیل شیوع ویروس کرونا زمین گیر شده مشخص نیست و توضیحی در این زمینه به شرکت‌های هواپیمایی داده نشده است.

    وی افزود: شرکت‌های هواپیمایی به دلیل کاهش پرواز‌ها شرایط سختی را سپری می‌کنند که امیدواریم هرچه سریع‌تر تسهیلات مورد نظر از سوی دولت پرداخت شود.

    دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی در زمینه جزئیات و رقم تسهیلات پرداختی به ایرلاین‌ها گفت: در این مورد هنوز چیزی به ما ابلاغ نشده است و درباره رقم و نحوه پرداخت هنوز اطلاع رسانی از سوی وزارت راه و شهرسازی صورت نگرفته است.

    اسعدی سامانی تصریح کرد: امیدواریم هرچه سریع‌تر تسهیلات به دست ایرلاین‌ها برسد و اعطای تسهیلات وارد بروکراسی اداری و بانکی نشود که زمان بر است.

    گفتنی است پس از شیوع ویروس کرونا انواع حمل و نقل به ویژه صنعت هوایی به دلیل کاهش سفر‌ها با کمترین ظرفیت به فعالیت پرداختند که این امر شرکت‌های هواپیمایی را با مشکلات جدی روبرو کرده است.

    پرداخت تسهیلات کرونایی شرکت ها تا پایان اردیبهشت

    البته محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در تازه ترین صحبت های خود درباره بسته‌های حمایتی کرونا از فعالان حمل و نقل گفت: براساس مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا واریز تسهیلات حمایتی اشخاص در اولویت اول بود و سپس نوبت شرکت‌ها می‌رسد که تا پایان اردیبهشت تسهیلات حمایتی شرکت‌ها نیز واریز خواهد شد.

    به گفته وزیر راه و شهرسازی به زودی از سوی بانک عامل پیامک تشکیل پرونده برای شرکت‌ها ارسال می‌شود و به تدریج واریزی آنها نیز صورت خواهد گرفت.

    برچسب ها